Po pitanju ubrzanja i potrošnje stvari se kod Lade ne mijenjaju, Niva putuje do 100 km/h dugih 19 sekundi, i troši za tu kubikažu danas nezamislivih 10 plus litara, ali njezin raison d'être nije brzina i štedljivost, već pouzdanost
povezane vijesti
Ruski AutoVAZ nekad poznat samo kao VAZ, najveći je proizvođač automobila u Rusiji i Istočnoj Europi u globalu s preko 400 tisuća proizvedenih vozila godišnje. Danas je dio Renaultovog vlasništva ali i dalje stoji iza marke automobila Lada koja se sa svim svojim modelima nije probila dalje od ruskog i tržišta bivšeg istočnog lagera, osim s jednim. S Ladom Nivom, jeftinim off-road osobnim vozilom s pogonom na četiri kotača s izdržljivim motorom, vrlo zanimljivim dizajnom za svoje vrijeme i reputacijom da je nezaustavljivo poput ruskog tenka. S neovisnom prednjom suspenzijom na „unibody“ konstrukciji u kojoj karoserija i okvir šasije čine jednu cjelinu, Niva je bila i automobil ispred svog vremena. Prvi put proizvedena davne 1977., desetljećima nije mijenjana, ali to nije umanjivalo njenu popularnost širom svijeta, pa danas uživa kultni status poput originalnog Mini Morrisa, Fiata 500, Citroena “žabe”, “spačeka” ili VW “bube”.
Nakon što je Land Rover Defender 2016. pospremljen u povijest, Lada Niva je postala najstarije vozilo s pogonom na sva četiri koje se i dalje proizvodi u svojoj originalnoj formi.
Sad će se ta tradicija prekinuti, od 21. prosinca u serijsku proizvodnju pušten je adaptirani model Nive pod nazivom Travel. Kako doznaje Autonet, ovaj će terenac dolaziti i kao cestovni model, bez velikih „ripnastih“ guma, povišenog usisa zraka i drugih dodataka za savladavanje teških terena. Svi modeli dolazit će s 4×4 pogonom, benzinskim motorom od 1.700 cm3 koji razvija 80 KS i omogućava najvišu brzinu od 140 km/h. Po pitanju ubrzanja i potrošnje stvari se kod Lade ne mijenjaju, Niva putuje do 100 km/h dugih 19 sekundi, i troši za tu kubikažu danas nezamislivih 10 plus litara, ali njezin raison d’être nije brzina i štedljivost, već pouzdanost.
Pogled na novu Nivu izaziva podvojene osjećaje. Nema sumnje, to je moderniji automobil, atraktivnog izgleda, s puno više detalja i plastike na sebi. Podsjeća na Suzuki Vitaru što i nije čudno s obzirom da je direktna inspiracija dizajnerima u Suzukiju bila upravo originalna Niva. Ali, s druge strane, nova Niva izgubila je unikatnost i prepoznatljivost kakvu je originalni model imao.
Svoj dugogodišnji uspjeh i izvan granica Rusije dugovala je upravo svojoj različitosti. Pitanje je tko bi izvan Rusiuje i satelitskih zemalja kupio rusko vozilo koje izvana izgleda uniformirano po obrascima moderne auto-industrije Dalekog istoka i razvijenog Zapada. Ono što će možda, ili sigurno pomoći u odluci je je predviđena cijena ovog vozila od oko 9000 eura za početni model, što je zaista nisko ako računamo da na hrvatskom tržištu zapravo nema automobila jeftinijeg od 70 tisuća kuna.