Foto Hyundai
U Europi uvijek ima sedam sjedala, dva različita hibridna sustava i pogon na sve kotače, dok mu se prosječna cijena »vrti« oko 60 tisuća eura
povezane vijesti
Hyundai Santa Fe pete generacije ima potpuno drugačiji izgled od modela koji zamjenjuje, a koji je na tržištu od 2018. godine, s ažuriranjem učinjenim 2021. godine. K tome svojim se smjerom kretanja u cijelosti odvojio od nekadašnjeg Santa Fea koji danas vrlo uspješno, unutar te klase, zamjenjuje Tucson. Dugačak je 4,83 metra što je 6 centimetara više nego prije. U Europi uvijek ima sedam sjedala, dva različita hibridna sustava i pogon na sve kotače, dok mu se prosječna cijena »vrti« oko 60 tisuća eura.
Santa Fe 2024 je model koji nudi neke karakteristike skupih automobila: visoku razinu udobnosti i bogatu opremu. Također ima prostranu kabinu i sedam sjedala koja se mogu koristiti, iako je za ulazak i izlazak sa stražnjih sjedala potrebno biti okretan ili relativno manjih dimenzija, drugim riječima namijenjen je prvenstveno za djecu. Postoje i detalji koji ga razlikuju od onih koji imaju cijenu nekoliko tisuća eura više, kao što je upotreba jednostavnijih materijala ili manje mehaničke sofisticiranosti u nekim komponentama šasije i ovjesa, konkretno nema zračnog ovjesa. Kabina ima mnogo dobrih stvari: osjećaj prostranosti, broj skladišnih mjesta i prisutnost elemenata koji ga čine vrlo zanimljivim automobilom za obiteljsku upotrebu – poput različitih utičnica, bilo da su USB, 12 volti ili 230 volti.
Raspon motora je drugačiji od prethodnog modela. Santa Fe je dostupan s 215 KS plug-in hibridnim sustavom (oznaka DGT ECO) i 253 KS plug-in hibridnim sustavom (DGT 0 oznaka emisija). Obojici je zajednički 1,6-litreni turbobenzinac i automatski mjenjač čiji se izbornik nalazi na stupu upravljača. U praktične svrhe, glavne razlike između njih dvoje su vrijeme koje mogu kružiti u električnom načinu rada i to što imaju različitu ekološku oznaku – Eco i 0 emisija – jer je razlika u ubrzanju tijekom vožnje vrlo mala; Čak i onaj koji se ne može priključiti brže reagira na iznenadni zahtjev za ubrzanjem. U plug-inu postoji duža odgoda između stopala utonulog u papučicu gasa i hibridnog sustava koji djeluje očekivano. Sve u svemu vrlo prestižan i zanimljivi automobil koji posebnu pažnju izaziva u domeni dizajna.
Karoserija čini razliku
U obje verzije benzinski motor obično prolazi nezapaženo tijekom vožnje konstantnom brzinom, iako je plug-in, čak i kada je baterija ispražnjena prema indikatoru na ekranu, sposoban dulje kretati naprijed s isključenim motorom s unutarnjim izgaranjem.
Karoserija je ono što čini razliku. Mnogo je veća nego prije, a proporcije su joj drugačije jer je međuosovinski razmak došao do velikih 2.815 metara, što je u usporedbi s 2.765 metara kod prethodnog Santa Fea značajna razlika. Prednji prevjes je kraći, a stražnji duži. Neke od najistaknutijih dizajnerskih značajki modela 2024 Santa Fe su prednja i stražnja svjetla, koja su u obliku slova »H« – aludirajući na prvo slovo riječi Hyundai – lukovi kotača, s vrlo uglatim linijama, i već spomenuti »četvrtasti » izgled kakav općenito ima karoserija. Sve u svemu stvara se utisak kako je pred vama, ili vi u njemu monumentalni automobil pred kojim nema prepreka. Svakako i SUV koji stvara savršene uvjete za udoban, ugodan i nadasve brzi transport putnika. Ono što se u ovom segmentu koji kombinira izgled i funkcionalnost također ističe su – lakometalni naplaci, odnosno Felge što mogu mogu biti do 21 inča u promjeru.
Tehnički gledano, ovjes – MacPherson sprijeda i multilink straga – je »osnovan« jer ne postoji mogućnost da imate pneumatske opruge ili amortizere s tvrdoćom koju može odabrati vozač. Također ne može se imati upravljanje na četiri kotača, element koji je uvijek od pomoći pri manevriranju automobila ove veličine. Unatoč gore navedenom, osjećaj tijekom vožnje i općenitog kontakta je da Santa Fe 2024 ima dobru kvalitetu vožnje – vrlo blizu dostizanja razine drugih modela slične veličine sa sedam sjedala koji koji za razliku od Santa Fea imaju i nemjerljivo, odnosno izmjerljivo višu cijenu koja teško pokriva razliku. Kad govorimo o toj konkurenciji prvenstveno mislimo na njemačke i britanske premium modele. Svakako kao slične alternative nameću se prije svih Kia Sorento, Škoda Kodiaq ili SEAT Tarraco što su također dobri odabiri. Tko traži SUV sličnih dimenzija i hibrid s više od 185 KS, može odabrati i Kiju Sorento – koja uostalom platformu i ostale elemente dijeli sa Santa Feom. Brojni su oni koji se sjećaju nekadašnjih Santa Fea, no opcija koja nam je nedavno stigla je s tom pričom neusporediva. Dimenzijama ali i porukom koju šalje Santa Fe je danas otišao u jednu sasvim drugu i drugačiju realnost. Jako je bogato i opremljen jer može imati, među ostalim, sljedeće: sustav koji kombinira aktivni programator brzine sa sustavom za održavanje trake kako bi ponudio automatsko navođenje (čak može »pomoći« pri mijenjanju trake), sustav automatskog kočenja u nuždi u gradu s prepoznavanjem pješaka, upozorenje za ometanje vozača, drugo za poprečni promet pri vožnji unatrag, sustav poluautomatskog parkiranja, siguran izlaz iz kabine ili set kamera koje generiraju pogled na vozilo odozgo prema dolje. Mnogi materijali za unutarnje oblaganje su ekološki prihvatljivi. Tako je Hyundai koristio antilop za krov, recikliranu plastiku za prostirke i naslone drugog i trećeg reda sjedala te umjetnu kožu za panele vrata. No, postoje i »sofisticiraniji« materijali, poput nappa kože na sjedalima ili drva koje se pojavljuje kod ukrasnih lajsni.
Karoserija Santa Fe 2024 može se obojiti u 10 različitih boja: abyss black pearl, creamy white pearl, creamy white matte, typhoon silver metallic, magnetic grey metallic, ocado green pearl, terracotta orange, cyber sage pearl, earthy brass metalik mat i pebble blue pearl.
Sve u svemu, svima koji žele imati veliki SUV, topla preporuka. Zanimljiv dizajn, dokazana kvaliteta i ono što je jako važno – odličan omjer jednadžbe koja povezuje uloženo i dobiveno. Globalno rečeno, s obzirom da je ovaj korejski monument namijenjen osvajanju svijeta na svim njegovim meridijanima i paralelelama – »value for money« je jako zadovoljavajuć.