Foto Reuters
Portal Recurrent, koji se bavi savjetovanjem vlasnika električnih vozila, nedavno je proveo studiju kako bi odgovorio na to pitanje, analizirajući podatke oko 15.000 automobila
povezane vijesti
Kada se raspravlja o novim električnim vozilima, jedno od najčešćih pitanja je koliko će baterija zapravo trajati. Većinu potencijalnih kupaca to iskreno brine, pogotovo nakon što saznaju koliko treba platiti za zamjensku bateriju. Portal Recurrent, koji se bavi savjetovanjem vlasnika električnih vozila, nedavno je proveo studiju kako bi odgovorio na to pitanje, analizirajući podatke oko 15.000 automobila. Tehnologija baterija daleko je napredovala u posljednjem desetljeću te su primjetne velike promjene u trajnosti baterija. Naravno, na radost kupaca, piše revija HAK.
Rezultati pokazuju ohrabrujuće vijesti, a to je da su zamjene baterija poprilično rijetke. Najstarija električna vozila za masovno tržište, Nissan Leaf i Tesla Model S, imala su najveći postotak zamjena baterija, ali sveukupno, samo je 1,5 posto električnih vozila u studiji imalo zamijenjene baterije. Većina promjena baterija dogodila se u jamstvenom roku.
Osim toga, istraživanje je pokazalo da je domet električnih vozila stabilan. Degradacija nije linearna jer pokazuje da baterija ima određeni pad dometa na početku, a zatim se ujednači na duže razdoblje. Ipak, bilo je dosta varijacija među automobilima i opcijama baterija koje su proučavane. Na primjer, tijekom 160.000 kilometara, procjena dometa Tesla Model S od 85 kWh ostala je gotovo nepromijenjena, dok je domet istog vozila s verzijom od 100 kWh značajno pao.