SNIMIO: SERGEJ DRECHSLER
Što se “talijana” tiče, najviše čekanja kod Fiata, s neodređenim rokom isporuke, je kod komercijalnih vozila Doblo i Ducato, ali srećom kod osobnih automobila nema većih poteškoća.
povezane vijesti
- Vlada dala suglasnost za kupnju raketnog sustava HIMARS od SAD-a. Koštat će 350.666.478 dolara
- Zašto nije dobro prati automobil na ekstremno niskim temperaturama? Evo što o tome kažu u HAK-u
- Pur pjenom pošpricao automobil koji je bio parkiran ispred obiteljske kuće. Vlasniku pričinio štetu od oko 5.000 eura
Kakva je situacija danas, gotovo tri godine od početka pandemije, koliko se čeka na isporuku automobila pri kupnji? Odlučili smo istražiti koliko se čekaju novi automobili naručeni danas u hrvatskim autosalonima, piše Televizija N1. Naravno, situacija se razlikuje od slučaja do slučaja, od marke do marke, od modela do modela. No krenimo redom.
Što se “talijana” tiče, najviše čekanja kod Fiata, s neodređenim rokom isporuke, je kod komercijalnih vozila Doblo i Ducato, ali srećom kod osobnih automobila nema većih poteškoća. Kašnjenja se bilježe samo kod Pande, koja je usprkos svojim godinama i dalje među najtraženijim modelima u EU, dok Fiat 500 i Tipo dolaze na vrijeme.
Alfa Romeo pak ima redovitu isporuku, a redizajnirani modeli Giulia i Stelvio stižu i početkom 2023., dok novi gradski SUV Tonale dolazi bez kašnjenja, odnosno 90 dana od narudžbe, što je i neki normalan rok koji je bio i prije pandemije.
Popularni američki modeli marke Jeep dolaze redovno sa izuzećem onih modela koji stižu iz SAD-a, kao što su Wrangler i Grand Cherokee kod kojih je čekanje šest mjeseci, ali uvjeravaju nas da je takva situacija bila i prije.
Kada govorimo o “francuzima” Citroenu, Peugeotu i DS-u, tu se na novo vozilo iz narudžbe čeka od šest mjeseci do godinu dana, ovisno o modelu. Iz Renaulta nam kažu kako zaliha ima dovoljno ako je riječ o najprodavanijim verzijama i modelima, a za kupce koji žele neku specifičnu konfiguraciju, rok čekanja je od tri do šest mjeseci, ovisno o modelu. Gotovo ista situacija je i s Daciom.
Čekanje i do dvije godine
Strpljivi ćete morati biti i ako želite Hondu skrojenu po vašim željama. Novi Civic čeka se između šest i osam mjeseci, no ako pak želite takav HR-V onda duboko udahnite i pripremite se na čekanje od godine i pol do čak dvije godine. Iz Mazde pak kažu kako sve ovisi što kupac želi. Nekih automobila ima na lageru pa se mogu dobiti odmah, ali ako kupac želi nešto čega nema na lageru, čekanje je minimum od pet do šest mjeseci.
Opel se snalazi tako što uvijek drži veću količinu najtraženijih vozila na lageru i kupac ta vozila može dobiti odmah. No ukoliko se radi o specifičnoj tvorničkoj narudžbi kupcima komuniciraju rok isporuke od šest do devet mjeseci. Kako neslužbeno doznajemo, najprodavanija marka u Hrvatskoj, Volkswagen, za vozila iz narudžbe komunicira čekanje od 250 do 350 dana.
I španjolski automobili vode istu bitku. Ako želite novi Seat iz narudžbe, ovisno o modelu, čekat ćete od 300 do 450 dana. S Cuprom je situacija malo drugačija jer su krajem 2022. osigurane značajne proizvodne kvote vozila koja uskoro stižu u salone u Hrvatskoj, što znači da kupac svoj novi Formentor može dobiti već početkom 2023. godine. No, ukoliko želite specificirati model po svojim željama na isporuku se čeka do 210 dana. Za obje marke postoji i web stranica na kojima kupci mogu provjeriti koja su vozila dostupna odmah.
Istu stvar je napravila i Škoda, koju Hrvati također često biraju, te je na svojim stranicama ponudila odmah dostupne modele. Što se tiče rokova isporuke za novo naručena vozila oni se razlikuju od modela do modela i iznose minimalno 210 dana, objasnili su nam.
Zabranili prodaju automobila
Kada su u pitanju nove marke na našem tržištu recimo da su vozila MG-a, ovisno o odabranoj opremi pojedinog modela, raspoloživa odmah ili do najkasnije četiri mjeseca. “Obzirom da su nam Kinezi pojednostavili stvari, nema biranja opreme po ‘narudžbi’, već je dostupno svega par unaprijed zadanih razina opreme između kojih kupci mogu birati”, objasnili su nam iz tvrtke.
Posebnu je taktiku odabrao Suzuki, a glasi vrlo jasno: trgovcima je strogo zabranjeno prodavanje automobila kojih nemaju. Drugim riječima, tek kada prodavač ima broj šasije smije od kupca uzeti kaparu i tek za te automobile Suzuki jamči cijenu i rok isporuke. Može se pak dogoditi da će kupac čekati neko vrijeme ukoliko inzistira na nekoj specifičnoj boji ili opremi.
“Mislimo da je ovo vrlo fer i pravedan način poslovanja. Stvari se postepeno normaliziraju i trenutna situacija je puno bolja nego prije nekoliko mjeseci, ali što će biti dalje teško je prognozirati”, objasnili su nam. Dodaju da im se samo jednom dogodilo da su naručeni auti kasnili, ali da to kašnjenje nije bilo dulje od dva mjeseca.
Slično razmišljaju i u Fordu gdje još od 2021. godine nude isključivo vozila s lagera, bez mogućnosti dodatnog konfiguriranja, upravo zbog velikog roka čekanja. “Trudimo se da sva prodana vozila budu direktno s lagera koji nadopunjujemo na mjesečnoj bazi tako da nema velikog roka čekanja, no zna se dogoditi da se neka vozila čekaju otprilike od tri do šest mjeseci gdje se kupcu odmah kod kupovine naglasi rok čekanja”, rekli su nam.
Tako vaš san o novom automobilu može lako postati stvarnost, no ako imate posebne želje buđenje bi moglo trajati nešto dulje. Ako ste pak mislili zaobići svu tu muku i jednostavno potražiti polovni automobil sličnih karakteristika onda ponovo nemamo dobrih vijesti jer zakon ponude i potražnje je jasan – što je veća potražnja, a manja ponuda, proizvod je skuplji.
Time se velika potražnja za novim automobilima prelila i na rabljene, stoga biste vaš dugo sanjani automobil mogli platiti više nego što realno vrijedi. No da završimo u pozitivnom tonu, ako pak imate stari automobil – on vam sada vrijedi više pa eto barem prilike za zaradu.