Foto: iStock
Situaciju je analizirao iseecars.com portal, uzimajući u obzir podatke s američkog tržišta
povezane vijesti
Kupnja prvog električnog automobila uvijek je vrlo promišljena. Nema ništa čudno u tome – to je skupa zabava i nismo uvijek sigurni hoće li se uopće isplatiti, piše revija HAK. Iz tog razloga, vozila ovog tipa nisu toliko popularna kao što se pretpostavljalo prije nekoliko godina kada je započela njihova proizvodnja. Zato se postavljaju pitanja koliko zapravo električni automobili gube na vrijednosti? I zašto čak ni kao rabljeni nisu traženi?!
Zašto popularnost električnih automobila nije zadovoljavajuća? Razlog tomu, među ostalim, nedostatak subvencije ili olakšice za takvu kupnju u nekim zemljama, slaba pokrivenost s infrastrukturom punjenja i nezadovoljavajući vijek trajanja baterije.
Situaciju je analizirao iseecars.com portal, uzimajući u obzir podatke s američkog tržišta. Ispada da je ukupna vrijednost automobila pala tijekom prošle godine, ali je jaz između vozila s unutarnjim sagorijevanjem i električnih automobila ogroman. Dok je prosjek pao za 3,6 posto za prve, za druge je prosjek pao čak za 31,8 posto. Dakle, u veljači 2023. godine je prosječno električno rabljeno vozilo koštalo 45.321 dolar u Americi, a u veljači 2024. godine koštalo je 30.904 dolara. Pad je dramatičan pa se postavlja pitanje koliko ima smisla kupovati električni automobil ako ćete ga relativno brzo prodati.
Ekonomski smisao kupnje električnog automobila je, očigledno, u dužoj eksploataciji, nižim troškovima održavanja i (vjerojatnim) nižim troškovima energije.