Kakav je novi 3008 u odnosu na staru inačicu ovaj put su nam otkrili sami Francuzi, specijalizirani novinari magazina L'Automobile koji su pobrojali i pojasnili tri jake i tri slabe strane redizajniranog Peugeota 3008
povezane vijesti
- Sve je više prijava ogrebanih automobila na parkiralištima. Jedan veliki uzrok je u novim vozilima
- Stiže nam velika promjena: Od 1. studenog i danju su na motornim vozilima obavezna upaljena svjetla
- Val otkaza u njemačkoj autoindustriji. Razlog nisu samo električni automobili, problem je mnogo dublji
Peugeot 3008 jedan je od najuspješnijih modela u recentnoj povijesti tvrtke. Ovaj francuski šarmer lider je na tržištu kompaktnih SUV vozila, s više od 800 000 prodanih vozila od lansiranja 2016. Godinu kasnije ponio je prestižnu titulu Car of the Year.
Pa ipak, Peugeot nije puno oklijevao oko toga hoće li ga modificirati. Osvježeni model pojavio se na tržištu ovu jesen. U raznim kombinacijama i verzijama, hibridnim motorom na punjenje, pogonom na dva ili četiri kotača i benzinskim ili dizelskim motorima, Peugeot nudi kupcima veliku širinu izbora. Novi SUV Peugeot 3008 dolazi s najnovijom generacijom pomagala u vožnji, kao i s novim Peugeot i-Cockpitom s novim 10-inčnim zaslonom osjetljivim na dodir visoke rezolucije. Što se tiče restajlinga, sveobuhvatan je sprijeda s novom rešetkom i drugačijim prednjim svjetlima, bočnim usisnicima zraka sada okomitima u odnosu na branik, dok je redizajn nešto manje očit unutra i pozadi. Kakav je novi 3008 u odnosu na staru inačicu ovaj puta će nam reći sami Francuzi, specijalizirani novinari magazina L’Automobile koji su pobrojali i pojasnili tri jake i tri slabe strane redizajniranog Peugeota 3008.
Jake strane:
Vrlo visoka razina užitka u vožnji
To je već bila jaka strana starog modela Peugeot 3008 i redizajniranom izdanju ostaje isto. Njegova šasija nudi, kao što je to već bio slučaj u prošlosti, vrlo visoku razinu užitka u vožnji. Prije svega misli se tu na vrlo preciznu prednju osovinu, posebno na mokrom kolniku (plus za sigurnost), upravljanje je lagano i detaljno (zahvaljujući malom kolu upravljača), omogućava vam da osjetite što se događa na cesti. Jednostavno, restilizirani Peugeot 3008 i dalje je visoki standard u svojoj kategoriji. Ovaj SUV može osvojiti i ljubitelje limuzina, od kojih neke nude manje užitka u vožnji. Kao šlag na torti, 3008 je veoma udoban.
Vrlo uredan interijer
Još jedan vrhunac restiliziranog 3008 je njegova unutrašnjost koja je i dalje jednako originalna, moderna i dobro građena. Peugeot je znao da je beskorisno modificirati unutrašnjost koja nije ostarjela i dobila „bore“ i čak četiri godine nakon izlaska i dalje uspijeva izazvati “vau” efekt. Zadržan je kokpit središnje konzole, „isklesana“ instrument ploča s prekrasnom fleksibilnom plastikom i elegantne klavirske tipke ispod središnjeg zaslona, a tome se dodaje i veći središnji zaslon osjetljiv na dodir (10 inča nasuprot 8 inča ranije). Tu su i nova presvlake za sjedala s mogućnošću odabira finiša na gornjim dijelovima vrlo uspješnih dekora od tamnog drveta.
Široka paleta motora
Bez obzira što je verzija BlueHDi sa 180 KS nedavno izbačena iz kataloga, 3008 i dalje nudi vrlo širok izbor motora. Dva benzinska motora Puretech od 130 KS (dostupna u verziji s ručnim ili automatskim mjenjačem) i 180 KS, dizel od 130 KS, kao i dva plug-in hibridna motora od 225 i 300 KS, ova najnovija verzija također se nudi s pogonom na sve kotače. Ukratko, svatko bi morao naći nešto prema vlastitim preferencijama.
Slabe strane:
Prosječna prostranost i modularnost
Nije da je restilizirani Peugeot 3008 katastrofa na ovom području, daleko od toga, ali što se tiče prostranosti ili modularnosti, u kategoriji nalazimo bolje. Počevši od rođaka Citroëna C5 Aircross, koji, primjerice, ima tri pojedinačna sjedala koja mogu kliziti preko 15 cm, omogućujući dijeljenje prostora prema nečijim potrebama (više prostora za putnike straga ili više prtljažnog prostora, po želji). Utješit ćemo se sklopivim naslonom prednjih sjedala na modelu 3008, praktičnim za utovar dugih predmeta, kao i duljim naslonom sjedala i prostorom za noge malo izdašnije nego na Citroënu.
Ergonomija koja se uvijek može poboljšati
Čak i uvećan na 10 inča, središnji zaslon osjetljiv na dodir nastavlja prikazivati informacije na 8 inča, temperatura se pojavljuje na dvije bočne vrpce. Još uvijek nema fizičkih kontrola za podešavanje grijanja ili klimatizacije na ovom preuređenom modelu.
Na kraju, ali ne najmanje važno, bolje je isprobati 3008 dulje vrijeme prije nego što ga kupite kako biste provjerili odgovara li vam vozački položaj. Njegov brzinomjer i drugi brojači visoko su postavljeni i mali volan može sakriti kontrolnu ploču ako nije dovoljno spušten. Ovisno o morfologiji i položaju vožnje, volimo ga ili mrzimo. U ovom trenutku Peugeot 3008 još uvijek nikoga ne ostavlja ravnodušnim.
Visoke cijene
S obzirom na uspjeh prethodne verzije, Peugeot se nije libio malo zapapriti cijene. C5 Aircross je nabavljiv za cijenu od 26.000 € za početni model, dok restilizirani 3008 nije dostupan za manje od 31.500 € s usporedivim motorom i završnom obradom. Što se tiče cijena, restilizirani 3008 potvrđuje svoju “premium“ stranu i sličan je Volkswagenu Tiguanu, koji je još malo skuplji, kreće od 34.210 eura. Najskuplji model 3008 HYBRID4 s 300 KS u GT završnoj obradi skače do ozbiljnih 53.300 eura. Ukratko, treba imati prilično dubok džep za kupovinu ovog modela.