Foto: Baidu
Tvrtka kaže da su njihovi Apollo autonomni automobili do sada prošli više od 10 milijuna kilometara ispitivanja na cesti, što bi trebala biti garancija sigurnosti
povezane vijesti
Nismo baš sigurni koja je točno svrha taxija bez vozača, osim štednje na radnoj snazi, no upravo uslugu robotaxija ponudio je kineski tehnološki div Baidu po prvi put u komercijalne svrhe u toj zemlji. S obzirom da su u drugim državama (ponajprije u Kaliforniji), vožnja robotaxijima uglavnom u testnoj fazi, moglo bi se reći da su Kinezi zapravo prvi u svijetu gdje je ova usluga uvedena u svakodnevnu uporabu.
Baidu će sa svojim samovozećim električnim vozilima Apollo zasad operirati na području pekinškog parka Shougang. Uvođene stalnih linija slijedi nakon probnog razdoblja na tom području prošle godine, a kompanija se nada da će se u bliskoj budućnosti proširiti i na druge gradove širom zemlje. Kako javlja ABC, za razliku od dosadašnjih demonstracijskih vožnji, ovaj put nema „sigurnosnog“ vozača koji sjedi za volanom i prati autonomnu vožnju. I dalje u taxiju postoji osoba koja prati da sve bude u redu, ali sjedi na prednjem putničkom sjedalu. Tvrtka kaže da su ovi automobili sada prošli više od 10 milijuna kilometara ispitivanja na cesti, što bi trebala biti garancija sigurnosti.
Korisnici mogu naručiti vožnju pomoću aplikacije za pametni telefon Apollo Go, a zatim skenirati QR kod kako bi potvrdili svoj identitet i ušli u automobil. Tada se za pokretanje vožnje koristi gumb “Započni putovanje”, pri čemu vozilo kreće tek kad su vrata zatvorena i sigurnosni pojasevi vezani.
Zasad desetak Apollo robotaxija prevozi putnike na području od oko 3 kvadratna kilometra između sveukupno osam stanica. Rekli bismo da vožnja nije baš jeftina za naše standarde s obzirom na cijenu od 30 yuana (otprilike isto toliko kuna), a onda ne može biti ni za kineske gdje je samo u najvećim gradovima radnička satnica na razini naše. No, Peking je ogroman grad, cijela Kina pak država ogromnih socijalnih razlika gdje ima sve više vrlo bogatih ljudi, tako da korisnika taxija bez vozača vjerojatno neće nedostajati.