BYD

Kineski automobilski div utrostručio dobit u prvoj polovini godine

Portal Novi list, Hina

Foto Reuters

Foto Reuters

Učvrstili su poziciju vodećeg brenda na domaćem tržištu, unatoč žestokoj konkurenciji



Kineski proizvođač automobila BYD izvijestio je da mu se dobit utrostručila u prvoj polovini godine, učvrstivši poziciju vodećeg brenda na domaćem tržištu, unatoč žestokoj konkurenciji.


U prvih šest ovogodišnjih mjeseci BYD-ova neto dobit poskočila je na 10,95 milijardi juana (1,5 milijardi dolara), pokazalo je izvješće za šangajsku burzu.


U prva tri ovogodišnja mjeseca bila je pet puta veća nego u istom prošlogodišnjem razdoblju, a u razdoblju od travnja do lipnja više nego dvostruko veća.




Prihod je u prvih šest mjeseci poskočio za 72,7 posto, na 260,12 milijardi juana.


BYD je zacementirao vodeću poziciju na domaćem tržištu, unatoč žestokoj konkurenciji i posustajanju potražnje. U listopadu prošle godine prvi je puta na najvećem tržištu u svijetu prodao više automobila nego grupa Volkswagen.


Dobri rezultati protegnuli su se i na srpanj kada je BYD isporučio rekordan broj hibridnih modela, nakon isporučena 700.244 vozila u razdoblju od travnja do lipnja.


Kompanija se uključila u pohod kineskih proizvođača električnih vozila na inozemna tržišta. U prvoj polovini godine prodali su ukupno 612.425 automobila na baterije, svaki deseti na inozemnim tržištima, prema podacima Kineske udruge proizvođača automobila.


Američki Tesla prodao je u istom razdoblju 889.015 automobila na tržištima širom svijeta.


Prošle godine BYD je s njemačkom rent-a-car tvrtkom Sixt dogovorio isporuku oko 100.000 električnih automobila do 2028. godine.


U prvoj narudžbi BYD-u Sixt je zatražio nekoliko tisuća vozila, koja su u početnoj fazi ponuđena klijentima u Njemačkoj, Francuskoj, Nizozemskoj i Britaniji, objavila je njemačka kompanija koja posluje u 105 zemalja svijeta, uključujući Hrvatsku.


Od ove godine BYD prodaje automobile na baterije i u Japanu.


Kinesko tržište smanjilo se pak u srpnju, drugi mjesec zaredom, odražavajući suzdržanost potrošača u uvjetima posustajanja gospodarske aktivnosti i prekrajanja državnih poticaja, napominje Reuters.