Foto Reuters
Čini se da svjedočimo najvećoj transformaciji automobilske industrije u povijesti, rekao je Ferdinand Dudenhoeffer
povezane vijesti
Kineske tehnološke tvrtke mogle bi u idućim godinama iz temelja promijeniti tržište električnih automobila, smatra njemački stručnjak, zaključivši da su se uloge u automobilskoj industriji promijenile.
Čini se da svjedočimo najvećoj transformaciji automobilske industrije u povijesti, rekao je Ferdinand Dudenhoeffer u istraživanju o Kini, najvećem tržištu automobila u svijetu.
Prema njegovom mišljenju, pokretači su promjena tvrtke poput Huaweija i Xiaomija, koji su u početku u inozemstvu došli na glas kao proizvođači mobitela.
Sada te tehnološke tvrtke razvijaju vozila s proizvođačima automobila i isporučuju softver ključan za ‘pametne’ automobile, rekao je Dudenhoeffer, izdvojivši primjer limuzine SU7 tvrtke Xiaomi i brenda e-automobila Avatr, koji je Huawei razvio s proizvođačem baterija CATL i drugim tvrtkama.
“Xiaomi ne proizvodi model SU7 sam, već ga sastavlja kineski proizvođač automobila BAIC”, primijetio je Dudenhoeffer. Huawei pak isporučuje svoj operativni sustav Harmony i tako pokreće glasovnu kontrolu u automobilima Avatr.
Njemački stručnjak očekuje promjenu uloga u automobilskoj industriji, rekavši kako većina današnjih automobilskih tvrtki trenutno samo sklapa automobile i igra ulogu dobavljača tehnoloških divova, a ne obrnuto.
Tehnološke tvrtke osiguravaju ekosustav i softver za automobile, rekao je. “Savijanje metala postalo je dosadno.”
Kina je najvažnije i vrlo konkurentno svjetsko tržište za električne automobile. Kineski BYD i američki Tesla vode mrtvu trku za kupce.
Njemački proizvođači automobila najvažniji su pak u Europi, ali ne uspijevaju pratiti korak.
U četvrtom tromjesečju 2023. BYD je prvi put pretekao Teslu po prodaji električnih vozila, a za otprilike 10 godina istisnuti će japansku Toyotu s pozicije najvećeg proizvođača automobila u svijetu, prognozira Dudenhoeffer.