Hrvatska premijera

KGM SSanh Yong stiže s Tivolijem. Lako bi mogao postati hit na hrvatskom tržištu

Edi Prodan



Korejski SsangYong, automobilska marka koja je dugo, mada ne i pretjerano brojno prisutna na hrvatskom tržištu, s početkom 2025. godine nestaje i postake KGM. Istina, kako bismo se navikli, u tranziciji će koristiti oba naziva, dok ono što je važnije – Ssanh Yong KGM dolazi u Hrvatsku kako bi u njoj, za kratko vrijeme stekao najmanje jedan hit. Baš tako jer prošlog je tjedna svoju premijeru imao Tivoli, vrlo konkurentni cossover C segmenta. Uz njega predstavljen je bio i znatno veći Torres EVX, ali stavit ćemo ipak fokus na Tivoli. Iako nama prvi na pamet pada ljubljanski istoimeni park, u slučaju ovog Tivolija ipak je riječ o automobilu koji bi mogao imati jako dobre prodajne brojke.


Kompaktnom SUV-u duljina je 4,22 metra, širina 1,81 metar, iako svoju pojavnost vezuje za daleku 2015. godinu, zahvaljujući snažnom redizajnu vanjštine i potpuno novom unutrašnjosti, prodajne aspiracije su mu visoke. Pokreće ga 1,5-litreni benzinac snage od 163 KS pri 5500 okretaja u minuti i maksimalnim okretnim momentom od 280 Nm između 1500 do 4000 okretaja u minuti. Birati se može između dva mjenjača sa šest stupnjeva prijenosa – ručnog i automatskog.


Dizajn interijera daje prednost udobnosti i zadovoljstvu svih putnika. Modernizirano sučelje dvozonske klime ima ergonomske touchscreen prekidače. Infotainment na 9-inčnom zaslonu osjetljivom na dodir s Tom Tom navigacijom, popraćen 10,25-inčnim zaslonom visoke rezolucije na mjestu instrumentne ploče. Tivoli podržava Apple CarPlay i Android Auto povezivanje USB kablom, Bluetooth telefonsko povezivanje i DAB radio.




Tivoli k tome pruža dobru prostornost putničke kabine, a s obzirom da je najširi u klasi, straga se udobno mogu smjestiti čak tri odrasle osobe. Tu je i prtljažni prostor od 427 litara, koji je također među najvećima u klasi.


U odnosu na dosadašnje izdanje, novi Tivoli donosi veću udobnost jer su smanjeni buka i vibracije. Preciznije je podešen i ovjes kako bi se dobilo što bolje upravljanje, dok poboljšanja uključuju i primjenu strukturalnog ljepila i povećanje krutosti panela karoserije u odnosu na prethodni model. Povećana je razina i aktivne sigurnosti uz mnoštvo ADAS sustava.


Upravljač je podesiv po visini i dubini, vozačevo sjedalo podesivo po visini, djeljiva stražnja klupa, 16-colni alunaplatci, tempomat, navigacija i automatski dvozonski klima-uređaj samo su neki od detalja bogatog, jednog paketa opreme što se trenutno nudi u Hrvatskoj po cijeni od 22.999 eura. U zonu doplate od 700 eura idu sve boje osim plave, kao i automatski mjenjač po 2500 eura. Hoće li Tivoli postati hit? Moguće jer omjer uloženog i dobivenog je jako dobar na što su potencijalni hrvatski kupci itekako osjetljivi.