U SAD-u, Kanadi i Europi postoji zabrinutost da će jeftina kineska električna vozila preplaviti njihova tržišta i ugroziti lokalne proizvođače i dobavljače.


Tvrde da kineske tvrtke imaju koristi od vladine politike viška kapaciteta i blažih standarda za zaštitu radnika i okoliša.




Ottawa je istovremeno najavila i carine od 25 posto na kineske proizvode od čelika i aluminija. Stupaju na snagu 15. listopada.


U međuvremenu će se održati konzultacije o mogućim daljnjim vladinim akcijama glede zaštite drugih sektora poput baterija, poluvodiča, solarnih proizvoda i kritičnih minerala.


Gotovo je nemoguće kupiti kineska električna vozila u Sjedinjenim Državama i Kanadi.


Američka vlada je u svibnju uvela dodatne carine od 100 posto na električne automobile iz Kine.


Europska komisija slijedila je taj primjer u lipnju i iznijela vlastite planove koji predviđaju različite tarife ovisno o kineskom proizvođaču.