Foto: iStock
Zanimljivo, potez dolazi nakon prošlotjednog posjeta američkog savjetnika za nacionalnu sigurnost Jakea Sullivana Kini i nakon jučerašnjeg sastanka Sullivana i Trudeaua
povezane vijesti
Amerikanci su prvi na Zapadu odlučili drastičnim carinama zaštititi vlastitu proizvodnju električnih automobila od jeftinije (ali ništa lošije), kineske konkurencije. Gledano s druge strane, ujedno su „zaštitili“ i vlastite građane od jeftinih električnih automobila i tako posredno SAD i svijet udaljili od plemenitog cilja smanjenja ispuštanja stakleničkih plinova u atmosferu i globalnog zatopljavanja kojem uvelike kumuje i svjetski promet.
Europska komisija zauzela je malo sofisticiraniji pristup po tom pitanju i na prijašnju startnu carinu od 10 posto za sve, prošli mjesec uvela dodatnu carinu koja varira između 17,4 i 37,6 posto. Visina ovisi o naravi tvrtke koja je proizvodi, je li u državnom ili privatnom vlasništvu, odnosno koliko subvencija prima od kineske države da bi bila konkurentnija, odnosno nelojalno konkurentna na zapadnim tržištima.
Sjeverni susjedi SAD-a Kanađani novi su na popisu zapadnih zemalja koje će protekcionističkim carinama ili povećati cijenu kineskim električnim automobilima ili jednostavno obeshrabriti njihov uvoz.
Naime, kanadska vlada predvođena Justinom Trudeauom danas je objavila da će pratiti svoje južne susjede u stopu i na kineska električna vozila „opaliti“ carinu od 100 posto. Zanimljivo, potez dolazi nakon prošlotjednog posjeta američkog savjetnika za nacionalnu sigurnost Jakea Sullivana Kini i nakon jučerašnjeg sastanka Sullivana i Trudeaua.
„Igrači poput Kine su izabrali put da sebi daju nepoštenu prednost na globalnom tržištu“ – izjavio je Trudeau misleći na državne potpore tvrtkama izvoznicima.
Osim radikalnog carinjenja kineskih električnih automobila, Kanada je odlučila da će cariniti i kineski čelik i aluminij po blažoj stopi od 25 posto.