SMART #5

Kad minijatura poželi biti veliki dečko. Stiže Smartov električni SUV

Edi Prodan

Smart #5 je SUV s pet sjedala, te kao i ostatak serije s oznakom #, i on je električan, a dolazi početkom 2025.



Stigao je, i brže nego što smo mislili s obzirom na to da se sve donedavno pojavljivao kao zamaskirani prototip, Smart #5. Istina, još uvijek službeno ne znamo njegovu snagu ili vrstu vuče u Europi, nije poznato hoće li imati pogon na sve kotače ili ne. Vjerojatno postoje dvije verzije s jednim motorom i pogonom na stražnje kotače – 340 ili 363 KS – i dvije s dva motora i pogonom na sve kotače – 588 i 646 KS. Pouzdano znamo da ima bateriju kapaciteta 100 kWh koja se može napuniti od 10 do 80 posto u samo 15 minuta. To znači prosječnu snagu punjenja u tom rasponu od 280 kW, vrlo visoku vrijednost moguću zahvaljujući električnoj arhitekturi od 800 V. Što se tiče autonomije, Smart je dao samo brojku – 740 kilometara koja se dobiva temeljem kineskih standarda definiranog kao CLTC. WLTP što se koristi u Europi, pokazao bi znatno manje brojke, pa i do dvadeset posto niže što ipak nije loše jer autonomija s kojom se može uspjeti prijeći oko 600 kilometara je, posebno u komparaciji s većinom modela koje pronalazimo na tržištu, jako dobra.


Karoserija je dva centimetra duža od karoserije Mercedes-Benza EQB, s kojim se iz više razloga ovaj Smart može uspoređivati. Njegov dizajn temelji se na konceptu #5, prototipu s kojim ima veliku estetsku sličnost. Prozori su bez okvira, a krov je panoramski. Pametni logotip na kotačima ostaje na mjestu dok se kotači okreću. Postoje dva prtljažnika, glavni straga i drugi, mnogo manji, sprijeda.


Verzija Summit Edition donosi dodatne elemente kao što su svjetlosna šipka na krovu, krovni nosač, poklopac motora na lijevoj strani (slika), ljestve na desnoj strani, kuka za vuču, bočne daske i zaštite podvozja.




Na armaturnoj ploči nalaze se tri zaslona – 10 inča za instrumente i 13 inča za preostala dva – i sustav za projekciju informacija na vjetrobranskom staklu. Uz to, tu je i projektor uparen sa zvučnim sustavom Sennheiser s 20 zvučnika – jedan od njih, onaj koji se uzdiže na sredini armaturne ploče svijetli u ritmu glazbe.


Istina, informacije za tisak nisu baš jasne u pogledu određenih aspekata interijera. Kaže da se sjedala mogu postaviti nagnuta, pod kutom od 121 stupanj kako bi se dobilo mogućnost podešavanja svih sjedala u situaciju kad postaju – prostor za spavanje u kabini. No, više informacija i pojašnjenja danas nejasnih elemenata kad se uskoro nađe na dinamičkoj premijeri. U svakom slučaju, pojam Smart automobila dobio je svoju suprotnost – baš kao da je simpatični mališan poželio biti veliki dečko, ući u danas najprodavaniji klasu, onu poznatu kao kompaktni crossoveri.