Očekivani potez

Joe Biden razmišlja o elektrifikaciji voznog parka Bijele kuće

T.I.

Foto: General Motors

Foto: General Motors

U utorak je Biden probao novi električni Ford F-150 Lightning, nakon čega je glasnogovornica  Bijele kuće Jen Psaki objavila da predsjednik ozbiljno razmišlja da sav vozni park preuredi na električni pogon. To uključuje  i blindiranu predsjedničku Cadillacovu limuzinu koju kolokvijalno nazivaju „Zvijer“



Nije dugo trebalo predsjedniku SAD-a Joeu Bidenu nakon što je sjeo za upravljač električnog automobila, da i sam počne razmišljati o tome da prvi put nakon više od stoljeća, službena vozila Bijele kuće više ne pogone motori s unutarnjim sagorijevanjem.


Naime, u utorak je Biden probao novi električni Ford F-150 Lightning, nakon čega je glasnogovornica Bijele kuće Jen Psaki objavila da predsjednik ozbiljno razmišlja da sav vozni park preuredi na električni pogon. To uključuje  i blindiranu predsjedničku Cadillacovu limuzinu koju kolokvijalno nazivaju „Zvijer“.


“To je sigurno nešto o čemu je predsjednik razgovara i to mu je cilj” – rečenica je koju je Psaki priopćila dopisnicima iz Bijele kuće u predsjedničkom avionu Air Force One, prema tvitu CNBC-ovog dopisnika iz Washingtona, Eamona Javersa.



Doduše, nisu novinari ni trebali pitati, još u siječnju je Biden najavio planove za zamjenu voznog parka njegove administracije od preko 645 000 vozila s električnim automobilima američke proizvodnje. Predsjednikov potencijalni plan potrošnje od 2 bilijuna dolara, koji je predstavljen krajem ožujka, također uključuje 174 milijarde dolara kako bi potaknuo razvoj i kupovinu električnih vozila, tako da je logičan prelazak na „struju“ i u voznom parku Bijele kuće.


Ostaje jedino pitanje kakva bi to baterija efikasno pokrenula predsjednički automobil, blindiranu „Zvijer“ koja teži čak sedam tona. Vjerojatnija opcija je ipak hibridni, negoli čisti električni pogon za tako teško i glomazno vozilo.



Ako provede plan u djelo, Joe Biden neće biti prvi predsjednik koji će se voziti u električnom/hibridnom automobilu u službene svrhe.


Predsjednik SAD-a William Howard Taft je po izboru 1909. godine štale kod Bijele kuće pretvorio u garaže i nabavio prva četiri automobila za potrebe Bijele kuće. Zanimljivo, dva su (Pierce-Arrow), bila na naftu, jedan (White Motor Company) na paru, a jedan, Baker Motor Vehicle je bio električni, pokretala ga je baterija slična današnjem akumulatoru. Prva je zanimljivost da je Baker bio prvi automobil Thomasa Edisona, a druga da je Taft osobito volio voziti parni automobil iz prilično praktičnog i prozaičnog razloga. Naime, kad bi ugledao fotoreportere koji su ga gnjavili, elegantno bi u pravom trenutku povukao pravu polugu i postao nevidljiv u oblaku pare.