Test

Jedina misao nakon testiranja novog Taiga – optimalni model što zadovoljava funkciju i modu

Edi Prodan



Naizgled – čemu? Čemu još jedan »slični« automobil na području koje je jako dobro pokriveno. Govorimo li o klasici tu je VW Polo, zađemo li u zonu modernizma – T-Cross. Ali Volkswagen ne bi bio to što jest da nije pripremio i – Taigo. I on je crossover, no za razliku od T-Crossa ima elegantniji, cupeovski izgled koji sasvim sigurno privlači jednu drukčiju, baš svoju publiku. Uostalom, riječ je o modelu koji koristi neke od elemenata Pola tako da se s razmjerno manjim ulaganjima dobiva još jedan, sličan, a sasvim različiti automobil.


Na testu smo imali najsnažniju verziju Taiga, jedinu s četiri cilindra i s velikih, benzinskih 150 KS. Kako je k tome bio i u R-Line paketu opreme i to s DSG mjenjačem, Taigo se prometnuo u istinski ozbiljan automobil u svakom smislu. Ono što najprije upada u fokus mogućnost je podešavanja rada mjenjača kako bi se maksimalno iskoristilo sve potencijale motora. Dinamika je u »sport« poziciji jako dobra, uostalom do stotke se s jednim u osnovi obiteljskim automobilom stiže za samo 8,3 sekunde što je već jamstvo žestokog karaktera automobila. Tome u prilog svakako ide i jako dobro podešeno podvozje tako da se uistinu može voziti jako brzo i s nemalo uzbuđenja, posebno ode li se na neku zavojitu prometnicu naglašenijeg uspona.


S druge strane, voluminozna unutrašnjost i čak 440 litara prostornosti prtljažnika pokazuju kako VW ni kad ode u cupe crossover razred ne zaboravlja na – funkcionalnost. Koliko god automobil bio lijep, kad se zbog kroja može dovesti u opasnost funkcionalnost, uvijek se u VW-u pronađe modalitet da ne nestane jedna od najvažnijih komponenti svakog prijevoznog sredstva – korisnost. Unutarnji dizajn je uobičajen, poznat i iz drugih VW modela ove klase tako da ne treba sumnjati u trajnost, kako vizualnu tako i kvalitativnu jer na materijalima se ni u kom slučaju nije štedjelo.




Ono o čemu zbog naglih skokova u cijeni goriva svakako treba voditi računa je potrošnja. Velika snaga i automatski mjenjač u tu zonu dovode mnoštvo upitnika, ali, posebno ako se vodi računa o načinu vožnje, nema neke pretjerane opasnosti. Deklarirani je prosjek šest litara, dok je naš test koji je u velikoj mjeri imao najštedljivije »otvorene prometnice« na kraju ispostavio prosjek od 6,5 litara


S obzirom na iznimno visoki paket opreme, točnije u ovom trenutku i najviši, cijena se popela skoro do 200 tisuća kuna. Zaustavila se ipak ispod te »psihološke granice«, na 198 tisuća kuna, no kako god okretali, jer riječ je ipak o automobilu koji dolazi na podvozju Pola, riječ je o značajnom iznosu. Ova je verzija prije svega namijenjena onima koji ne trebaju veće vozilo, jer s Taigom se kroz gradove i njihova sve manja parkirna mjesta prolazi bez ikakvih problema, a opet žele imati veću snagu i maksimalnu izdašnost sigurnosne, kao i »zabavne« opreme. S druge stane, bazna cijena je pozicionirana na znatno prihvatljivijih 151 tisuću kuna tako da će većina svoj susret s ovim automobilom potražiti negdje između ta dva iznosa.


Nakon testiranja Taiga, a bilo je vrlo uspješno, nametnula se vrlo jednostavna misao – riječ je o optimalnom modelu koji zadovoljava funkcionalne i »modne« kriterije. Ali da vam se zbog nečeg i ne svidi, jedno je sigurno: VW će vam u svom portfelju sasvim sigurno pronaći adekvatnu alternativu.