Moćna baterija

Impresivni doseg Audija Q6 Sportback e-tron od čak 656 kilometara vraća vjeru u “struju”

Edi Prodan

Aerodinamični dizajn i moćna baterija omogućuju doseg do 656 kilometara što je sasvim u rangu klasičnih automobila na fosilna goriva



Audi proširuje svoj portfelj električnih modela izvedbom Q6 Sportback e-tron. Moćan i već legendaran dizajn SUV vozila tipičan za Audi u modelu Q6 SUV e-tron dodatno je obogaćen iznimno preciznim proporcijama. Rezultat je progresivnija i istaknutija sportska silueta kojima teba dodati i performanse, doseg, učinkovitost. Zahvaljujući dinamičnom stražnjem kraju i aerodinamičnim prednostima što iz toga proizlaze, Q6 Sportback e-tron performance prvak je po dosegu u seriji Q6, s dosegom do 656 kilometara. Ono što je također jako važno, predviđeni početak prodaje novih Q6 Sportback e-tron modela u Hrvatskoj je već krajem studenoga aktualne godine kada će biti poznate i cijene za pojedine pakete opreme.


Sportback dinamičnog dizajna kombinira prostranost SUV-a s elegancijom coupéa. Sportski i izražajno. Ovo električno vozilo ima prtljažnik kapaciteta 511 litara i prednji prtljažnik volumena 64 litre. Kada se stražnja sjedala preklope, kapacitet prtljažnika povećava se do 1.373 litre što je dovoljno i u izazovnim situacijama. Dugi međuosovinski razmak od 2.899 milimetara osigurava obilje prostora u unutrašnjosti, pa tako i na stražnjim sjedalima, a Q6 Sportback e-tron može se pohvaliti i s 25 litara korisnog prostora za odlaganje.





Od uvođenja na tržište električnog modela Q6 Sportback i njegovog SUV sestrinskog modela, bit će dostupna još jedna varijanta baterije s deset modula i bruto kapacitetom od 83 kWh. To znači da je uz varijantu s pogonom na sve kotače i S modelom, Q6 Sportback e-tron dostupan u dvije varijante s pogonom na stražnje kotače, čime je obuhvaćen cijeli portfelj snažnih električnih motora u obitelji Q6 e-tron.


Zahvaljujući aerodinamičnom dizajnu karoserije s vrijednošću cd od 0,26 i velikoj bateriji s bruto kapacitetom od 100 kWh, Q6 Sportback e-tron performance koji je dug 4.771 milimetar, širok 1965 milimetara i visok 1.665 milimetara ima doseg do 656 kilometara. To znači da Sportback ima najveći doseg u seriji Q6 e-tron čime ujedno vraća vjeru u električne automobile, proces koji je na neko vrijeme u javnosti bio dovoden pod sumnju zbog nevelikih dosega.


Struja sve više udomaćena


Napredni i sportski dizajn modela Q6 Sportback e-tron usklađen je s njegovom dinamikom vožnje. Audi je redizajnirao većinu sustava ovjesa i komponenti za seriju Q6 e-tron. Redizajnirana prednja osovina značajno utječe na dinamiku vožnje električnog modela Sportback. Kao i na SUV vozilima, vučne poluge modela Sportback postavljene su ispred poluosovina u smjeru kretanja.


Optimizirana kinematika osovine postiže značajno poboljšanje u dinamici vožnje i istovremeno poboljšava reakciju kola upravljača, ponajviše zahvaljujući potkonstrukciji koja kolo upravljača drži čvrsto na svom mjestu. To čini vozilo znatno agilnijim.


Dizajn kola upravljača i njegova kontrola putem novih softverskih modula, zajedno s novom prednjom osovinom kupcu neprekidno putem kola upravljača pružaju znatno više povratnih informacija o trenutačnoj situaciji u vožnji i uvjetima na cesti, čime se dodatno poboljšava agilnost modela Sportback. Uz pogon s naglaskom na stražnju osovinu osigurava se vrlo varijabilna distribucija pogona na sve kotače u cijelosti te predstavlja još jednu značajku kojom se poboljšava dinamika vožnje modela Q6 Sportback e-tron*. Različite dimenzije elektromotora na prednjoj i stražnjoj osovini u varijanti s pogonom na sve kotače omogućuju raspodjelu okretnog momenta s naglaskom na stražnju osovinu, čak i pri punom opterećenju.


Novi pasivni sustav amortizacije FSD (Frequency Selective Damping) omogućuje da model Audi Q6 Sportback e-tron čvrsto leži na cesti. Ponekad je potrebno više amortizacije kako bi se osigurala veća udobnost vožnje u određenim situacijama. Primjerice, pri vožnji po kaldrmi tijekom dinamičnih manevara, sustav se prilagođava na odgovarajući način kako bi kontrolirao kretanje karoserije vozila. Adaptive air suspension, zračni ovjes s kontroliranim sustavom amortizacije, kompenzira opterećenje putem kontrole visine čime se održava ravnomjerna visina vožnje čak i pri različitim uvjetima opterećenja.


Model Q6 e-tron dobio je najvišu ocjenu od pet zvjezdica Euro NCAP-a (europskog programa ocjenjivanja novih vozila), poznate europske organizacije za zaštitu potrošača. Vozilo je ocijenjeno te je postiglo izvrsne rezultate u kategorijama zaštite odraslih putnika, zaštite djece, ranjivih sudionika u prometu i sigurnosnih potpora tijekom vožnje. Dobilo je gotovo savršenu ocjenu od 91 posto za zaštitu odraslih putnika, što ukazuje na to da pruža optimalnu zaštitu. Prvi je put jedan model marke Audi ocijenjen s obzirom na sigurnosne značajke nakon sudara (uključujući podatke za spašavanje za hitne službe i poziv u nuždi eCall), a Q6 e-tron dobio je izvrsnu ocjenu. Uz ocjenu od 92 posto za zaštitu djece, obitelj modela Audi Q6 e-tron trenutačno je najbolja u svojoj klasi među svim vozilima testiranim u 2023. i 2024. Značajke koje nadmašuju zakonske zahtjeve doprinose ovom izvrsnom rezultatu. U svakom slučaju unikat koji se uskoro očekuje i u Hrvatskoj.