Mini EV prima 4 osobe, razvija skromnu snagu od 27 konjskih snaga (ali i nekad popularni „fićo“ je nekako išao sa svojih 25 konjskih snaga i „peglica“ s 26, zar ne?), pristojnu maksimalnu brzinu od 100 km/h i može dosegnuti 170 kilometara s jednim punjenjem. Za njega nisu nužni posebni punjači, treba ga samo poput mobitela spojiti na gradsku mrežu
povezane vijesti
Kako god se okrenulo, priča o tranziciji automobilske industrije s motora s unutarnjim sagorijevanjem na električni pogon, počinje i završava s cijenom. Računica je jasna, prije svega zbog skupoće izrade litijum-ionske baterije, proizvodnja električnog automobila oko 45 posto je skuplja od automobila pogonjenog benzinom. I dok će to biti tako, masovna kupovina električnih automobila se neće desiti.
Tesla je neprikosnoveni broj 1 kad se dotaknemo priče o električnim automobilima, s cijenom od 44 tisuća eura (na europskom) tržištu za najjeftiniji početni Model 3 je proširio krug kupaca, no obični (europski) svijet i dalje čeka električni auto koji će imati ekvivalentnu cijenu (i performanse), onome što i inače najčešće kupuje, a to su redom auti u cjenovnom rangu od 15 do 22 tisuća eura, dakle Clio, Polo, Peugeot 208, Corsa, Octavia i kralj europskih cesta Golf.
Alternative su, dakle, i dalje slabe. Ili ćete za pristojan električni auto izdvojiti bitno više nego za njegov benzinski parnjak, ili ste osuđeni na minijaturna rješenja koja jesu simpatična, čak i efikasna rješenja za svakodnevno gradsko prometovanje, ali to nisu „normalni“ obiteljski auti. Sredine (još) nema. Najbolji je primjer beskrajno simpatični Citroenov Ami koji košta tek šest tisuća eura, ali to može biti samo rezervni auto za po gradu s obzirom da prima dvije osobe, da u gepek eventualno stane gajba piva, domet mu je 70 kilometara i ne ide brže od 50 km/h.
Kao i u mnogočemu u posljednje vrijeme, možda Kinezi imaju bolje rješenje. Wuling Mini EV mu je ime i činjenica jest da je i dalje vrlo mali automobil s obzirom da je s 2,9 metra dužine, par centimetara kraći od svima nam znanog Fiata 126, popularne „peglice“, odnosno kad ga uspoređujemo s modernim malim autima, kraći za 60-ak centimetara od VW Up-a ili Renaulta Twinga. No prvim pogledom na njega jasno je da to nije toliki hendikep s obzirom da nema prednji „nos“, pa tih 60-ak centimetara ne mora značiti i bitnije restrikcije prostora u kabini.
U svakom slučaju, prima 4 osobe, razvija skromnu snagu od 27 konjskih snaga (ali i nekad popularni „fićo“ je nekako išao sa svojih 25 konjskih snaga i „peglica“ s 26, zar ne?), pristojnu maksimalnu brzinu od 100 km/h i može s jednim punjenjem baterije dosegnuti respektabilnih 170 kilometara. Za njega nisu nužni posebni punjači, treba ga samo poput mobitela spojiti na gradsku mrežu. Doduše, ta pogodnost ima svoju manu: bateriji treba 9 sati da se potpuno napuni. Nadalje, ovaj auto nije baš plastična igračka s osnovnim funkcijama. Iz tvrtke navode podatak da je 57 posto konstrukcije izrađeno od čelika visoke čvrstoće. Ugrađene su antiblokirne kočnice i elektronička raspodjela sile kočenja, a pod standardnu opremu spada ISOFIX priprema za sjedalice za dječju sigurnost pozadi i ultrazvučni stražnji parkirni senzor.
S druge strane Tesla Model 3 je mnogo veći, komforniji, tehnološki napredniji, ubrzava do 100 km/h za 3,3 sekunde i može s jednim punjenjem prevaliti dugih 580 kilometara. Pa ipak, od siječnja ove godine Tesla Model 3 više nije najprodavaniji električni automobil u Kini. Prestigao ga je upravo mali Wuling Mini EV, koji uza sve inferiornosti naspram Tesle ima jednu ključnu prednost. Cijenu.
Za razliku od Europe, Tesla Model 3 je u SAD-u i u Kini, gdje imaju proizvodne pogone, jeftiniji za čak 14 tisuća eura (iako tu vjerojatno treba dodati porezna opterećenja). Dakle, cijena mu je prilično privlačnih 30 tisuća eura. S druge strane, Wuling Mini EV košta nevjerojatno niskih 3750 eura, punih osam puta manje od Tesle 3. Je li Tesla 3 osam puta bolji automobil? Vjerojatno, ali nije niti bitno. Svi oni koji nemaju 30 tisuća eura niti toliko žele dati za auto, a imaju ili mogu u banci podići kredit na 4000 eura, a da im to ne ubije kućni budžet, uopće ne razmišljaju u tim kategorijama.
Očito u tim kategorijama ne razmišljaju ni Kinezi s obzirom da je Wuling Mini EV na početku ove godine preuzeo od Tesle primat najprodavanijeg električnog auta na kineskom tržištu. A to nije mala stvar ako imamo na umu da se Kina prometnula u najveće pojedinačno automobilsko tržište na svijetu, kako ono automobila na unutarnje sagorijevanje, kod onih električnih je na razini cijele Europe. Za usporedbu, u SAD je prošle godine prodano nešto manje od 300 tisuća električnih vozila, u Kini nešto više od 1,2 milijuna.
Dakle, u siječnju ove godine 36.700 Kineza je kupilo Mini EV-a u odnosu na 21,500 Tesla 3 modela koji je do početka ove godine čvrsto držao prvu poziciju po prodaji električnih automobila. Prema podacima iz tvrtke, samo u prvih 200 dana nakon srpnja 2020. godine prodavano je u prosjeku tisuću primjeraka dnevno. Ovaj uspjeh ih je ohrabrio, pa bi prema informacijama iz svjetskog tiska, Mini EV na sajmu automobila u Šangaju koji počinje za tri dana Wuling trebao promovirati koncept kabriolet verzije čije su prve fotografije već procurile.
Ovaj projekt bi mogao imati dugoročnih uspjeha jer nije riječ o avanturi inteligentnih i sposobnih ljudi iz nekog start-upa. Riječ je o dobro osmišljenom konceptu iza kojeg osim tvrtke Wuling sa svojim kapitalom stoje veliki General Motors i kineska državna auto-kuća SIAC. Ta činjenica ne garantira samo daljnji prodor na kinesko tržište, već i mogućnost da se ovako pristupačan gradski auto raširi po svijetu. Za manje od 30 tisuća kuna vjerujemo da bi bio hit i na hrvatskom tržištu.