Fabia u prodaju stiže s pet verzija benzinskih motora i sa znatno naraslim dimenzijama koje se posebno dobro ogledaju kod međuosovinskog razmaka i volumena prtljažnika
povezane vijesti
Škoda je predstavila četvrtu generaciju Fabije, uz Octaviju svog najprodavanijeg modela. Iako je već s prvom generacijom, predstavljenom krajem prošlog tisućljeća, osvojila simpatije većeg dijela Europe, model čiji je početak prodaje predviđen za sam kraj godine, najvjerojatnije u studenom, mogao bi napraviti najbolje rezultate. Razloga je nekoliko, od onog da je u međuvremenu Škoda postala iznimno cijenjenom automobilskom markom, ali prevagu će sasvim sigurno donositi privlačni dizajn uklopljen u cjelokupni stil tvrtke i njezinih ostalih modela te kvaliteta tog funkcionalnog primjerka B segment.
Na tržište će stići s ponudom dva motora u pet izvedbi. Start je s tri cilindra u atmosferskom benzincu snage 65 ili 80 KS. Jednaki takav motor, ali uz pomoć turbine Fabijinu snagu diže na 95 ili 110 »konja«. Na kraju, za one željne sportskih užitaka tu je turbo motor zapremine 1,5 litara što doseže 150 KS. Motori najmanje snage imaju u ponudi isključivo 5-stupanjske manualne mjenjače, dok je kod verzije od 110 »konja« u ponudi 6-stupanjski ručni mjenjač kao i 7-stupanjska automatika. Najsnažniji model dolazi isključivo s automatskim mjenjačem.
Fabija četvrte generacije donosi i značajniji rast dimenzija. Vidljivo je to po međuosovinskom razmaku od 2,56 metara što je čak 9 centimetara više od današnjeg primjerka, ili pak po volumenu prtljažnika što je s 330 narastao na 380 litara. Duljina Fabije je 4108 mm, širina 1780 te visina 1459 mm.
Svi su modeli maksimalno ekološki orijentirani, potrošnja im je od pet do 5,6 litara. Uzmemo li model sa 110 KS kao optimalni, uvidjet ćemo da je s njime Fabija izrazito dinamična. Maksimalna joj je brzina 205 km/h, ubrzanje od 0 do 100 km/h 9,7 sekundi, a prosječna potrošnja svega pet litara. Emisija CO2 doseže 114 g/km, što je za jedan benzinac navedene snage sasvim solidno.
Za sada nije poznato kolike će biti cijene, ali s obzirom na rast dimenzija kao i na bolju opremljenost baznih modela, logično bi bilo očekivati rast od oko deset posto u odnosu na aktualni model. Sačekajmo uostalom kraj jeseni, kad će Fabija postati stanovnicom i hrvatskih prometnica.