Ekonk, kako kaže sam osnivač kompanije Chunky Vazirani, je najlakši električni superautomobil na svijetu, a ujedno i najbrže vozilo ikada stvoreno u Indiji
povezane vijesti
- Razotkrivena istina o kupnji “strujića”. Pet velikih članica EU-a daje izdašne subvencije, ali su službeni auti i dalje isti
- U mjesec dana od uvođenja novih carina, broj registracija kineskih električnih automobila u EU se prepolovio
- Beskrajno fluidna elegancija izgleda i pokreta. Testirali smo Mercedes EQE 300 AMG Line
Kad u istu rečenicu stavimo Indiju i automobile, prvo nam napamet padnu minijaturni automobili na prenapučenim i kaotičnim indijskim cestama s isto tako minijaturnom cijenom. Zaista u Indiji, postoje domaći proizvodi na četiri kotača s benzinskim motorom koji novi koštaju jedva tri tisuće eura, kao recimo upokojeni Tata Nano GenX. No, indijska auto industrija je velika zemlja koja naglo napreduje i ima sve više ambicija u ovom polju.
Jedan od dokaza je i projekt superautomobila Ekonk što u prijevodu znači “početak božanskoga svjetla”, odnosno “veliki prasak”, proizvod tvrtke Vazirani Automotive, malog proizvođača automobila sa sjedištem u Mumbaiju.
Ekonk, kako kaže sam osnivač kompanije, je najlakši električni superautomobil na svijetu, a ujedno i o najbrže vozilo ikada stvoreno u Indiji.
“Za nas Ekonk označava naš pravi početak, gdje se po prvi put spajaju domaći dizajn i inovacija“ – rekao je indijski poduzetnik Chunky Vazirani, bivši zaposlenik Rolls-Roycea i Jaguar Land Rovera.
Ono što je posebno za Ekonk jest činjenica da je iz njega izbačeno sve “suvišno”. Tako u ovom automobilu nema elektronike, sustava za pomoć vozaču i ostalih modernih dodataka. Automobil je mehaničko-električan koliko god može biti, odnosno unutar šasije nalazi se tek ono nužno: pogona, ovjes, elektromotori i kotači. I, nije zgorega spomenuti, mjesto za tek jednu osobu.
Vazirani Ekonk je superautomobil na baterije koji koristi zračno hlađenje za bateriju, za razliku od tekućeg hlađenja koje koristi većina drugih modernih električnih vozila. Takozvana DiCo tehnologija, kaže proizvođač automobila, temelji se na biomimikriji, koju neke životinje koriste za regulaciju tjelesne temperature. Zahvaljujući tome, bez korištenja kompliciranog sustava hlađenja na bazi tekućine, i s karoserijom u potpunosti izrađenom od ugljičnih vlakana, Vazirani je uspio zadržati težinu automobila na samo 738 kilograma uz snagu elektromotora od 722 KS, što mu omjer snage i mase postavlja na gotovo 1:1. Rezultat je lagani električni bolid koji bi od nule do 100 km/h trebao stići za oko 2,5 sekunde i imati najvišu brzinu od 309 km/h.
Za sada je Ekonk samo prototip i testiran je na brzoj stazi Natrax u blizini Indorea u Indiji. Nije poznato hoće li ići u proizvodnju, ali tehnologije koje se koriste za njega mogle bi se implementirati u proizvodno vozilo bazirano na Shulu.