Fabia se u većini elemenata nameće kao optimalni obiteljski automobil
povezane vijesti
Stariji od nas itekako se sjećaju Škode Favorit. Bio je to u svakom slučaju jedan od obiteljskih automobila koji su na razmeđi »starog« i »novog« svijeta vraćali povjerenje u prije 1945. godine uglednu marku – Škoda.
Danas, tridesetak godina kasnije, pred nama je najnovija generacija Fabije koja je također – favorit. Ali danas unutar svoje klase! Četvrta generacija Fabije je naprosto do u detalje »skockani« automobil kojem se jako teško mogu pronaći loši momenti. Možda to što je testni model je imao turbobenzinski motor s tri cilindra, što se, istina, nekima ne dopada. Ali kad se tim trima cilindrima vidi dinamičke karakteristike i potrošnju koja jako rijetko, tek pri najvećim opterećenjima, prelazi sedam litara što znači da je automobil i ekonomičan, opet dolazimo do slične konstatacije kako je taj motor – optimalni prijedlog. Konkretno, naš se prosjek na testu zaustavio na 6,2 litre što je za automobil koji do brzine od 100 km/h stiže za svega 9,7 sekundi, te zahvaljujući snazi od 110 KS dolazi do maksimalne brzine od 205 km/h jako dobar rezultat.
Govorimo li o funkcionalnosti, opet svi elementi koji upravo Fabiju ističu kao mogući ovovremneski Golf, odnosno model koji daje jako puno kvalitete za uloženi novac te može biti koristan za skoro sve obiteljske potrebe. Dužina automobila je 4,11 metara, dok je prtljažnik volumena 380 litara. Jasno je onda zbog čega ju u čitavom nizu elemenata kompariramo s modelima kompaktne klase. Uostalom s dimenzijama i težinom i ne treba pretjerivati jer oni itekako utječu na povećanje potrošnje jako skupog goriva.
Ono gdje naš testni model također možemo komparirati s tom klasom je zona cijene. Istina, imali smo na testu opciju koja u mnogim elementima ide na sam vrh ponude. Motor snage 110 KS, najviši, dok se ne pojavi »Monte Carlo«, paket opreme »style«, metalik boju i istinsko more dodatne opreme od koje se posebno ističe ona iz superbogatog asortimana od pedesetak stavki »simply clevera«.
K tome, Fabija je i službeno proglašena najsigurnijim automobilom u klasi što ima svoju specifičnu težinu. U konačnici, račun je iznosio 154 tisuće kuna što je skoro pedeset posto više od ulaznog modela čija je cijena 108 tisuća kuna. No, s obzirom na raskoš njezinih dimenzija, dinamičnost i ekonomičnost motora te istinski privlačni dizajn, konačna sugestija je: razigrajte se Fabijom jer vam veći automobil, osim ako nemate troje ili više djece, i ne treba. Skoro maksimalno opremljena Fabija ima cijenu za koju se kompakti još ne – nude. Ili, kako bi u Škodi rekli – »simply clever«.
TEHNIČKE KARAKTERISTIKE
Zapremina 999 ccm
Snaga 110 KS
Prosječna potrošnja 5,1l
Emisija CO2 117 g/km
Dužina 4108 mm
Širima 1780 mm
Visina 1469 mm
Mo. razmak 2564 mm
Prtljažnik 380 l
Težina 1165 kg
Gume 195/55 R16