Foto: GoodYear
Umjesto čađe koja se koristi kao punilo za pojačanje gum, aproizvedene pomoću nafte, Goodyear je koristio one koje su napravljene od metana, ugljičnog dioksida i ulja biljnog podrijetla
povezane vijesti
- Jeste li za povratak rezervne gume u prtljažnik? Komplet za napuhavanje često služi za napuhavanje problema
- Stručnjaci tvrde da je razina buke ostala ista. Evo zašto električni automobili nisu tiši od dizelaša i benzinaca
- Na parkingu ispred zgrade Doma zdravlja zapalio gumu na automobilu. Požar pogasili pacijenti iz obližnje čekaonice
Prije otprilike dvije godine Goodyear se obvezao u sljedećem desetljeću razviti novu gumu u potpunosti izrađenu od ekološki prihvatljivih materijala, a posvećenost cilju tvrtka je potvrdila u srijedu kada je na sajmu tehnologije CES 2022 predstavila prototip gume 70 posto izrađen od održivog materijala.
Inače, guma obično sadrži 13 sastojaka u devet različitih komponenti gume, uključujući tri različite vrste čađe koje se tradicionalno proizvode sagorijevanjem naftnih derivata. Čađa se koristi kao punilo za pojačanje guma, kao i drugih gumenih proizvoda, te za produljenje njihovog vijeka trajanja. Umjesto čađe proizvedene pomoću nafte, Goodyear je koristio one koje su napravljene od metana, ugljičnog dioksida i ulja biljnog podrijetla, a tvrtka kaže da su metode proizvodnje koje su njezini dobavljači koristili za stvaranje održive čađe generirale manje emisije ugljika od tradicionalnih procesa.
Umjesto naftnog ulja, Goodyear je također koristio sojino ulje za određene linije guma, a ni ovo se ne razlikuje. Sojino ulje omogućuje gumama da ostanu savitljive u promjenjivim temperaturama. Goodyear je 2020. godine namjeravao koristiti 100 posto sojino ulje u četiri svoje linije guma, ali nije uspio zbog problema s proizvodnjom uzrokovanih pandemijom COVID-19.
Ova nova Goodyearova guma koristi varijacije silicijum-dioksida, koji poboljšava prianjanje gume i pomaže u smanjenju potrošnje goriva, a napravljen je od pepela rižinih ljuski, nusproizvoda samog mljevenja riže koji često završi na odlagalištima. Također, tvrtka je recikliranjem plastičnih boca i drugog plastičnog otpada proizvela poliesterske materijale koje je iskoristila za izradu vlakana koji održavaju oblik same gume.
Uz prototip ekološki prihvatljive gume, Goodyear je najavio i program testiranja „nepneumatske“ (non-pneumatic) ili „bezzračne“ (airless), gume koju će testirati tvrtka Starship Technologies, koja izrađuje i upravlja s više od 1000 autonomnih mini-robota koji dostavljaju pakete i hranu. „Bezzračna“ guma trebala bi produžiti vijek trajanja gume i smanjiti troškove održavanja za Starshipovu flotu, a testiranje će se održati na Bowling Green State University u Ohiju. Vlastitu verziju guma bez zraka Michelin je testirao na Chevy Bolts još 2019. godine.