Promocija plus

Golemi porast prodaje automobila na hrvatskom tržištu u prvih šest mjeseci; pogledajte koji su najprodavaniji  

Edi Prodan

Reuters

Reuters

Dok je lani u prvih šest mjeseci registrirano bilo 23.535 osobnih vozila, ove se godine brojač za jednako razdoblje zaustavio na - 33.799



 


Sjajni porast prodaje: u lipnju ove godine u odnosu na isti lanjski mjesec iznosila je čak 41 posto. Kako nas dakle izvješćuje agencija Promocija plus, prodajne brojke i na razini polugodišta, nakon prvih šest mjeseci, jednako su dobre. Jer dok je lani u prvih šest mjeseci registrirano bilo 23.535 osobnih vozila, ove se godine brojač za jednako razdoblje zaustavio na – 33.799. Postotno gledano to je bolje i od lipanjske komparacije – porast je čak 43,61 posto što je rijetko zabilježen podatak.


 


Prednjače Volkswagen i Reanult




 


Jako je zanimljivo primjerice i to da su u lipnju Volkswagen i Renault registrirali više od tisuću svojih modela. Dakako, jasno je kako se tu uvelike radi o registracijama za rent-a-car kompanije, ali i to je dobar podatak jer ukazuje, i to jako, na dobre turističke brojke. “Rente” se u Hrvatskoj skoro isključivo otvaraju zbog potreba turista, posebno onih koji zračnim putem dolaze u Hrvatsku.


Razlika između Volkswagena i Renaulta sada je, na polugodištu, samo 25 komada. U današnjoj dinamici to i nije neka prednost za njemačkog proizvođača jer i najmanje greške u plasiranju pojedinih modela, pozicije mogu i zarotirati.


Škoda na trećem mjestu


 


Potpuno osamljena na trećem je mjestu Škoda. Po svemu sudeći tu će i ostati jer koliko god da joj je velik zaostatak za Renaultom, toliko se i “odlijepila” od četvrtoplasirane KIA-e, korejskog brenda koji predvodi drugi dio Top10 HR prodaje automobila. U toj grupi su još Dacia i Opel kao i Suzuki, s tom razlikom da je japanski proizvođač u ipak osjetnijem zaostatku. Audi, ističemo to tim više što je riječ o premium brendu iz višeg cjenovnog razreda, je osmi i nekako nas je već uvjerio kako ćemo i na kraju godine među deset najregistriranijih automobila 2023. imati jednog premium proizvođača. Ostanemo li još malo s Audijem, on u odnosu na lanjskih šest mjeseci bilježi porast prodaje od čak 55,6 posto što se također rijetko viđa.


Veliki dakle rast, polugodišnja prodaja iznad trideset tisuća registracija znak je stabilizacije tržišta kao i vjerojatne godišnje prodaje na razini 55 tisuća automobila. Daleko je to od onog što bismo morali pratiti u Hrvatskoj, recimo da bi stotinjak tisuća novoregistriranih godišnje bio željeni standard, odnosno put prema prosječnoj starosti voznog parka od 10 do 12 godina.