Kontradiktorna politika

GM se ne odriče benzina: ulaže skoro milijardu dolara u razvoj i proizvodnju novog V-8 motora

T.I.

Foto: GM

Foto: GM

GM-ov Flint Engine Operations pogon u Michiganu dobit će 579 milijuna dolara od ukupnog iznosa za proizvodnju bloka i glave, kao i montažu motora. GM Bay City GPS lokacija dobit će 216 milijuna dolara za izradu bregastih osovina, klipnjača i strojnu obradu blokova i glava



General Motors je uz Teslu jedna od prvih kompanija koja je doamćoj američkoj publici ponudila jedan električni automobil za kupnju. Doduše bio je to – za američke standarde – minijaturni Bolt, ali kasniji planovi i modeli otkrivali su da GM želi biti predvodnik u „elektrifikaciji“ svijeta osobnih automobila. Tako su SUV segment pokrili s Cadillac LYRIQ modelom, a za Amerikance uvijek atraktivni pick-up segment s električnom verzijom Hummera i namjerom da već ove jeseni izbace nove modele na tržište.


No, s obzirom na ovih dana objavljene planove GM-a o novim investicijama, bilo bi krivo pomisliti da GM napušta svijet motora s unutarnjim izgaranjem.


Ne samo da održava postojeće pogone, već ulaže golemi novac u razvoj i proizvodnju V-8 motora nove generacije.




Naime, uložit će za ove potrebe nešto manje od milijardu dolara (točnije 918 milijuna), u svoja četiri pogona širom SAD-a.


GM-ov Flint Engine Operations pogon u Michiganu dobit će 579 milijuna dolara od ukupnog iznosa za proizvodnju bloka i glave, kao i montažu motora. GM Bay City GPS lokacija dobit će 216 milijuna dolara za izradu bregastih osovina, klipnjača i strojnu obradu blokova i glava. Defiance Operations u Ohiju dobit će 55 milijuna dolara, od čega će većina otići na odljeve blokova za podršku budućem V8 programu, dok će 8 milijuna dolara biti iskorišteno za izgradnju razvojne ćelije za odljevke za “buduće EV strategije”. Rochester Operations u New Yorku dobit će ukupno 68 milijuna dolara, od čega će 12 milijuna biti iskorišteno za razvoj i proizvodnju usisne grane i cijevi za gorivo V8 motora.