Foto: GM
GM je u prvom kvartalu širom svijeta prodao 895 tisuća vozila, a od toga tek 9,835 električnih, što čini tek 1,1 prodaje ove američke tvrtke
povezane vijesti
Ako izuzmemo kinesku industriju i tržište čini se da loše vijesti za zapadnjački svijet električnih automobila zamjenjuju jedna drugu. Priča o tome kako se Tesla, dosadašnji neprikosnoveni prvak u „elektrifikaciji“ prometa osobnim vozilima sve slabije snalazi u novonastalim tržišnim uvjetima koje počinje diktirati „nelojalna“ kineska konkurencija, više nije nikakva tajna. Brojke su neumoljive, prvo je objavljen prvi kvartalni pad prodaje Tesli u zadnje četiri godine, dionica tvrtke se s 250 dolara na početku godine srozala na 160, sad su objavljeni i slabašni financijski rezultati. Tesla je profitabilna, ali prihodi su u prvom kvartalu pali za 9 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine, a profit za čak 55 posto.
U skladu s ovim vijestima, „tradicionalna“ tvornica automobila GM s tradicijom dužom od 100 godina, koja je također u zadnje vrijeme ulagala mnogo u razvoj električnih vozila, objavila je kako je u prvom kvartalu ove godine prodala manje električnih vozila negoli je zacrtala u prošlogodišnjim planovima i predviđanjima. Točnije, prodano ih je 9,385 što je porast u odnosu na isto razdoblje prošle godine, ali samo 972 vozila više nije ono što su u GM-u očekivali.
No, u GM-u, za razliku od Tesle nemaju zašto plakati, jer imaju alternativu. Unatoč globalnim trendovima, vladinim preporukama i subvencijama, GM-u je i dalje zlatna koka dobri stari motor s unutarnjim sagorijevanjem. Naime, posao u tom segmentu za GM (koji uključuje brendove Chevrolet, GMC, Cadillac i Buick), donio je profita u prvom kvartalu od čak 3 milijarde dolara, što je skok od 24 posto u odnosu na prvi kvartal 2023. godine. Porast prodaje posebno je snažan u segmentu kamioneta. Doduše, Fordov F-150 je tu neprikosnoven na američkom tržištu, ali za vrat mu pušu GM-ove perjanice Chevrolet Silverado i GMC Sierra. Iako je riječ o „teškašima“ u usporedbi s europskim pojmom osobnog automobila, to više nisu gutači goriva, troše ne puno više od 10 litara benzina na 100 km, a usput, veliko i relativno luksuzno vozilo ima početnu cijenu otprilike kao najmanji Tesla model 3.
I dok profiti rastu na automobilima na fosilna goriva koje bi zbog klimatskih promjena svi rado vidjeli kao nešto što odlazi u povijest, električni dio biznisa GM-u ne donosi plus. Još ne, no kako prenose svjetski mediji, u GM-u očekuju da će unatoč slabijem rastu prodaje od očekivanog, posao s električnim vozilima postati profitabilan tijekom ove godine.
Inače, GM je u prvom kvartalu širom svijeta prodao 895 tisuća vozila, što će reći da spomenutih 9,835 električnih vozila čini tek 1,1 prodaje ove američke tvrtke. Zanimljivo je i to da je GM profitabilan samo na domaćem terenu, na svim ostalim bilježi gubitke, računajući i 106 milijuna dolara gubitka u Kini.