Foto Ford Europe
Postoje logični razlozi zašto Fordu pogon u Saarlouisu više neće biti neophodan; računa se da će Focus koji se tamo proizvodi biti umirovljen sredinom ove dekade. S druge strane, prošlo ljeto je u Fordu odlučeno da će pogon u španjolskoj Valenciji proizvoditi buduće električne modele Forda
povezane vijesti
- Ford smanjuje proizvodnju električnih vozila: ‘Ne vidimo da je isključivo struja do 2030. dobar izbor’
- Američka auto industrija odgađa planove o “elektrifikaciji” i vraća se ulaganju u proizvodnju benzinskih modela
- Kineski BYD predstavio hibride koji s punim rezervoarom mogu prevaliti 2100 kilometara. Cijena im je senzacionalno niska
Američki Ford je davne 1967. godine u irskom Corku osnovao europsku podružnicu i sa modelom Escort započeo dugu i uspješnu povijest proizvodnje automobila prilagođenih potrebama i tradiciji europskih kupaca. Ukratko, uglavnom manjih automobila i Transit kombija.
Kroz desetljeća Ford je širom Europe otvarao i tu i tamo zatvarao pogone za proizvodnju prema potrebama, među posljednjima i ruski pogon za proizvodnju Mondea i Focusa zbog slabih prodajnih rezultata 2019., no nije prodavao pogone drugim automobilskim proizvođačima.
Sad će se, prema pisanju The Wall Street Journala i to desiti. Da stvar bude zanimljivija i znakovitija, Ford se rješava jednog od svojih najvećih pogona u Europi s 4.600 radnika, samo su pogoni u Rumunjskoj i Turskoj gdje se proizvodi Transit veći, a radna snaga i troškovi proizvodnje ipak jeftiniji.
Riječ je o pogonu Saarlouis u Njemačkoj gdje Ford proizvodnju održava od davne 1970., a tvrtka koja bi ga trebala preuzeti je sve ambiciozniji kineski proizvođač BYD, posebno u segmentu električnih automobila koji od 2020. podvostručuje svoju globalnu prodaju automobila na godišnjoj razini. Ako kupi od Forda pogon u Njemačkoj to neće biti prvi europski pogon za kinesku kompaniju, jedan za sklapanje električnih automobila već imaju u Mađarskoj.
Postoje logični razlozi zašto Fordu pogon u Saarlouisu više neće biti neophodan; računa se da će Focus koji se tamo proizvodi biti umirovljen sredinom ove dekade. S druge strane, prošlo ljeto je u Fordu odlučeno da će pogon u španjolskoj Valenciji proizvoditi buduće električne modele Forda.
U izvješćima se napominje da su pregovori još u ranoj fazi i da je zapravo Ford taj koji BYD povlači za rukav, već su prije najavili da bi mogli smanjiti broj radnika u Saarlouisu i intenzivno su tražili opcije kako da održe proizvodnju da ne dođe do masovnih otpuštanja.