I to se dogodilo

Ferrari trenutno prodaje više hibridnih negoli benzinskih modela

T.I.

Foto: Ferrari

Foto: Ferrari

Podatak je još zanimljiviji kad se ima na umu činjenica da Ferrari trenutno prodaje devet modela s motorima s unutarnjim sagorijevanjem i četiri hibridna modela



Mnogi stari, „klasični“ proizvođači automobila već više od desetljeća ubrzano hitaju u električnu budućnost, no tek rijetki prodaju više električnih, odnosno hibridnih modela nego onih s motorima na fosilna goriva. Ako bi i tražili neku staru firmu koja bi to mogla skoro postići, vjerojatno bi nam među zadnjima na pamet pao Ferrari, jedan od sinonima sportskih automobila pogonjenih snažnim i glasnim benzinskim motorima.


Izgleda da je budućnost ipak počela, jer novi podaci iz Maranella pokazuju da je u trećem kvartalu ove godine prodano više hibridnih modela negoli onih s motorom s unutarnjim sagorijevanjem. Preciznije, od 3.188 modela sa znakom propetog konjića na haubi, 51,3 posto otpada na hibridne modele.


Podatak je još zanimljiviji kad se ima na umu činjenica da Ferrari trenutno prodaje devet modela s motorima s unutarnjim sagorijevanjem i četiri hibridna modela, što će reći da uz klasični motor imaju i električni pogon.




Ferrari i dalje nema nijedan čisto električni model u ponudi.


Ipak, već i hibridi donose velike pomake u ekološkom smislu. Primjerice, hibridni model SF90 Stradale troši tek 6,1 litara benzina na 100 kilometara, što je za Ferrarijeve stare standarde nevjerojatna štedljivost. Za usporedbu, novi SUV Ferrari Purosangue sa 6 i pol litarskim V12 motorom troši prosječno tri puta više, 18 litara benzina.


Uglavnom, čak se i Ferrari svjesno odriče vlastite slavne prošlosti i čini se prema novim prodajnim rezultatima da kupci takvu odluku pozdravljaju. Ferrarijev je plan da do 2030. godine, samo 20 posto modela u ponudi imaju isključivo pogon s motorom na fosilna goriva. Cilj je da do kraja ovog desetljeća 40 posto modela Ferrarija  imaju hibridni pogon i 40 posto čisto električni pogon.