PROBLEM NEEFIKASNOSTI

Evo koliko se energije gubi pri punjenju električnih automobila, lista pokazuje da je kod nekih to jako puno

P. N.

Foto: iStock

Foto: iStock

U mjerenjima Njemačkog autokluba (ADAC), u prosjeku je potrošeno 14,56 posto više energije nego što je završilo u bateriji



Nema idealnih uvjeta. Dizelaši i benzinci imaju problem s termalnom efikasnošću, a električni automobili ponajviše s gubitkom energije prilikom punjenja vozila. U mjerenjima Njemačkog autokluba (ADAC), u prosjeku je potrošeno 14,56 posto više energije nego što je završilo u bateriji. Svi električni automobili punjeni su pomoću zidne kutije za punjenje od 22 kW na temperaturi od 23 stupnja, piše revija HAK.


Volkswagenovi ID modeli imali su gubitak od nešto više od 8 posto, što je odličan rezultat. Mini Cooper SE imao je najveći gubitak prilikom punjenja. Izgubljena je gotovo trećina energije. Volvo XC40, popularan u Švedskoj, imao je gubitak punjenja od oko 20 posto.


Prema ADAC-u, glavni razlog gubitka je taj što se izmjenična struja iz električne mreže mora pretvoriti u istosmjernu struju kako bi se pohranila u bateriju. Mnogi vlasnici električnih automobila promatraju samo potrošnju tijekom vožnje, ali velike razlike pri punjenju pokazuju da bi energija korištena pri punjenju trebala biti ispravan način mjerenja učinkovitosti.




Za automobile s velikim baterijama gubitak je značajan. BMW iX, koji ima neto kapacitet baterije od 105 kWh, trebalo je napuniti sa 125,2 kWh. To znači da je na putu do baterije izgubljeno 20 kWh. Sve to, na kraju, košta.