Reuters
povezane vijesti
- Posljedice kolapsa Northvolta: Mora li se europska proizvodnja baterija osloniti na Kinu?
- Najvažnija kineska i ugledna svjetska online putnička agencija Ctrip proglasila HTZ globalnim partnerom godine
- Na graničnim prijelazima Bajakovo i Stara Gradiška carinici spriječili nezakonit unos gotovine, svota je velika
Prijetnja europskoj automobilskoj industriji je stvarna, a kako bi zaštitila europske proizvođače od agresivnih (niskih) cijena kineskih marki, Europa bi morala podići zid carina oporezujući svaki automobil s 50%, prema studiji Rodhium grupe koju je prenio Financial Times, piše revija HAK. Istraga Europske komisije pokrenuta u listopadu mogla bi dovesti do povećanja carina na kineska vozila (ili vozila koja se proizvode u Kini) koja se uvoze u Europu. Trenutno postavljena na 10%, EU bi je mogla povećati na 30%. Problem je, prema konzultantskoj kući, u tome što bi čak i uz porez od 30% još uvijek bilo isplativo za mnoge kineske marke prodavati u Europi. Štoviše, mogli su si čak priuštiti da ne dižu cijene unatoč porezima.
– Da biste europsko tržište učinili neprivlačnim kineskim izvoznicima električnih vozila, vjerojatno bi bile potrebne carine od 40% do 50%, čak i više za vertikalno integrirane proizvođače kao što je BYD – objašnjava Rodhium.
BYD, na primjer, trenutno prodaje novi BYD Seal U za 20.000 eura u Kini i prosječno 42.000 eura u Europi. Dakle, više nego dvostruko skuplje. Dobit BYD-a, prema procjeni konzultantske kuće, iznosi 1300 eura po automobilu u Kini i nevjerojatnih 14.300 eura u Europi. To je snažan poticaj za izvoz u Europu. S carinama od 30%, BYD bi i dalje generirao 4.700 eura dobiti po automobilu, prema Rhodiumovim izračunima. Vodeći kineski proizvođač električnih automobila kontrolira oko 95% svog lanca vrijednosti, od rudnika do proizvodnje baterija, uključujući ADAS sustave pomoći vozaču i softver za automobile. To je prednost koja bi, prema Rhodiumu, čak mogla omogućiti snižavanje cijena bez gubitka novca u Europi, luksuz koji si ne može svatko priuštiti.