Pick-upovi su dugo bili na lošem glasu zbog sigurnosti, električni Maxus eTERRON 9 je uz odlične rezultate po segmentima postigao hvale vrijednih pet zvjezdica
povezane vijesti
Objavljeni su rezulati posljednjih ovogodišnjih Euro NCAP-ovih sigurnosnih testiranja koje je obuhvatilo 15 automobila najrazličitijih klasa, cjenovnih razreda, pogona, država nastanka – ponešto za svakog. Ponuda od petnaest automobila uključuje i neke dugo očekivane električne automobile poput Renaulta 5 i njegove sportske verzije, Alpine A290, ali i nove kineske brendove. Kao i obično, SUV-ovi su jako zastupljni, pa tako i futuristički oblikovan Hyundai Santa Fe i dva EV-a, kineskih pridošlica – Deepal i Leapmotor. Potpuno novi električni Porsche Macan je također zanimljiv, a sigurnosne performanse prvog električnog pick-upa, eTerron 9 iz Maxusa, sada su također dostupne.
Pick-upovi su dugo bili na lošem glasu zbog sigurnosti zbog svoje velike težine i visoke strukture. Ovaj je mjesec Euro NCAP testirao prvi električni pick-up na europskom tržištu: eTERRON 9 koji proizvodi kineska tvrtka Maxus. Za vozilo ove mase od presudne je važnosti kako se ponaša u odnosu na druge sudionike u prometu. Euro NCAP-ova procjena ‘kompatibilnosti’ otkrila je da je eTERRON 9 daleko manje agresivan nego što bi se moglo očekivati s obzirom na njegovu veličinu i težinu. Vozilo se također dobro pokazalo u testiranju zaštite pješaka. Sve u svemu, eTERRON 9 postiže vrlo hvale vrijednih pet zvjezdica.
Renault je uspješno evocirao sjećanje na R5, proizveden od 1970-ih do 1990-ih kada većini obitelji sigurnost nije bila toliki prioritet. Nova električna verzija Renaulta 5 izgrađena je na jedinstvenom proizvodnom dizajnu originala, s »džepnom raketom« marke, poznatom kao Alpine A290. No, koliko god privlačna bila, zbog lošijih ocjena u testovima sudara kategorije »odrasli putnici,« oba su vozila dobila ocjenu od četiri zvjezdice.
Idemo dalje s modelima nekih drugih kategorija, kao i modelim od kojih su neki po prvi put na europskim tržištima. Struktura proizvođača brzo se mijenja, nepoznati brandovi, kako pokazuje i EuroNCAP, zaslužuju veliku pažnju kupaca prije odabira željenog vozila.
Najbolje ocjene daleko na istok
Euro NCAP je testirao i nekoliko novih sudionika na tržištu koji odgovaraju zahtjevima, uključujući vrhunski Lexus Breakthrough Crossover ili LBX, pristupačniji MG ZS Hybrid, minimalistički Volvo EX30 – praktični i elegantni MINI Countryman. Lexus LBX, Volvo EX30 i MINI Countryman postižu pet zvjezdica, dok MG ZS Hybrid ima nižu ocjenu od četiri zvjezdice.
Mali SUV-ovi koji su prostraniji u veličini također su testirani od strane Euro NCAP-a ovog mjeseca i uključuju prestižne nove električne Porsche Macan i Subaru Forester, kao i dva kineska električna vozila koja dolaze na europsko tržište: Deepal S07 i Leapmotor C10. Porsche Macan je u medijima citiran kao jedan od najboljih električnih automobila na tržištu, s vrhunskim izgledom i vožnjom te od danas ima i pet zvjezdica za sigurnost. U ovoj klasi nalazi se i Forester, šesta generacija Subaruovog robusnog SUV-a. Subaru ima vjerne sljedbenike u anketama o zadovoljstvu kupaca zbog svoje pouzdanosti, ali i sigurnosti. Kada je Euro NCAP posljednji put testirao vozilo 2019., Forester je dobio pet zvjezdica – i danas je jednako!
Deepal S07 je automobil kineske tvrtke Changan Auto – koja je udružila snage s Huaweijem – jako popularnim širom Azije. Iako nov na europskom tržištu, dostojan sigurnosni konkurent i postiže pet zvjezdica. Kineski Leapmotor osnovan je 2015., treći najveći proizvođač električnih i plug-in hibridnih vozila u Kini krenuo je, u Stellantisovom paketu, i na europsko tržište. Njegov C10 je u Europi dostupan u jednom paketu opreme, ali jasno je da mu je sigurnost prioritet jer postiže ocjenu od pet zvjezdica.
Sljedeći na popisu Euro NCAP-a su veći SUV-ovi za one obitelji koje žele više prostora, pa tako i sjedala u tri reda. Na testu su bili Hyundai Santa Fe i Mazda CX-80. Hyundaijev predstavnik postoji već gotovo četvrt stoljeća, da bi se danas natjecao s premium modelima poput Land Rovera Discoveryja ili Volva XC90. Sigurnosno, Euro NCAP mu dodjeljuje dvostruku ocjenu. S baznom opremom doseže četiri zvjezdice, ali kupac može birati između opcijskih sigurnosnih tehnologija u paketu sigurnosti SmartSense kada dobiva ocjenu od pet zvjezdica. Konačno, Mazda CX-80, troredni SUV vodeći i vrhunski automobil ove japanske marke, osvaja najveću ocjenu Euro NCAP-a od pet zvjezdica i ide u red jednog od nasigurnijih automobila uopće.
Audi A5 zamjenjuje A4 limuzinu i Avant, koristeći novu Audijevu nomenklaturu koja razlikuje njegova EV i automobile s motorom s unutarnjim izgaranjem prema kojoj će svi ICE, električni, modeli imati neparne brojeve, a A4 je sada A5. Ono što ostaje nepromijenjeno je Audijeva predanost sigurnosti i maksimalna ocjenu od pet zvjezdica Euro NCAP-a.
Sveukupno, rezultati naglašavaju značajan napredak u svim klasama vozila, čak i dok se industrija suočava sa značajnim izazovima i nemalim problemima. Euro NCAP, kako ističu, nastavlja podržavati i usmjeravati te napore, potičući inovacije i podižući sigurnosne standarde diljem svijeta.