Reuters
Uredba uvodi niz obveznih sigurnosnih značajki koje će pridonijeti smanjenju broja žrtava u cestovnom prometu, s obzirom da studije pokazuju da ljudske pogreške imaju ulogu u 95 posto nesreća.
povezane vijesti
- Sve je više prijava ogrebanih automobila na parkiralištima. Jedan veliki uzrok je u novim vozilima
- Stiže nam velika promjena: Od 1. studenog i danju su na motornim vozilima obavezna upaljena svjetla
- Val otkaza u njemačkoj autoindustriji. Razlog nisu samo električni automobili, problem je mnogo dublji
BRUXELLES – Od danas svi novi tipovi vozila koji dolaze na tržište EU-a moraju imati niz naprednih sustava za povećanje sigurnosti na cestama, a za dvije godine to će vrijediti za sva nova vozila u EU-u.
Uredba o općoj sigurnosti vozila, koja je usvojena u studenom 2019., počinje se primjenjivati od 6. srpnja 2022. Za početak ona se odnosi na nove tipove vozila koja se plasiraju na tržište EU-a, a od 6. srpnja 2024. odnosit će se na sva nova vozila. To znači da proizvođači imaju dvije godine za prilagodbu postojećih tipova vozila na nova pravila.
Uredba uvodi niz obveznih sigurnosnih značajki koje će pridonijeti smanjenju broja žrtava u cestovnom prometu, s obzirom da studije pokazuju da ljudske pogreške imaju ulogu u 95 posto nesreća.
Očekuje se da bi se zahvaljujući njima do 2038. moglo spasiti više od 25.000 života i izbjeći najmanje 140.000 teških ozljeda.
Komisija je najavila da će ovoga ljeta donijeti tehnička pravila za homologaciju potpuno autonomnih vozila, čime će EU postati predvodnik u tom području, što je također obveza predviđena Uredbom o općoj sigurnosti vozila.
Od danas svi novi tipovi automobila, kombija, kamiona i autobusa morat će imati inteligentni sustav za pomoć pri kontroli brzine, sustav za detekciju pri vožnji unatrag s kamerom ili senzorima, sustav za upozoravanje u slučaju manjka pozornosti vozača, uređaji za snimanje podataka te signal za zaustavljanje u nuždi.
Automobili i kombiji moraju imati dodatne značajke kao što su sustavi za zadržavanje u prometnoj traci i automatizirano kočenje;
Autobusi i kamioni moraju imati tehnologije za bolje prepoznavanje mogućih mrtvih kutova, upozorenja za sprečavanje sudara s pješacima ili biciklistima i sustavi za nadzor tlaka u gumama.
Na temelju Uredbe o općoj sigurnosti Komisija bi ovog ljeta trebala donijeti tehnička pravila za automatizirana i umrežena vozila, s posebnim naglaskom na automatizirana vozila koja zamjenjuju vozača na autocestama (automatizacija 3. razine) i potpuno autonomna vozila poput vozila za prijevoz putnika ili robotaksija (automatizacija 4. razine).
Novim će se pravilima zakonodavstvo EU-a uskladiti s novim pravilima na razini UN-a o automatizaciji 3. razine te će se donijeti novo tehničko zakonodavstvo EU-a za autonomna vozila, prva međunarodna pravila te vrste.
“Sustavi za pomoć pri kontroli brzine, sustavi za zadržavanje u prometnoj traci i automatizirano kočenje čine naša vozila sve više automatiziranima. Današnjim stupanjem na snagu novog zakonodavstva o sigurnosti vozila osigurali smo da se zahvaljujući toj tehnologiji poboljša svakodnevni život naših građana, kao i predvidljiv i siguran okvir koji će automobilskoj industriji omogućiti da nastavi s uvođenjem inovativnih tehnoloških rješenja i zadržati svoju globalnu konkurentnost”, izjavio je povjerenik za unutarnje tržište Thierry Breton.