Nikola Cutuk/PIXSELL
povezane vijesti
- Cijene cestarine za vozila I.A, I. i II. skupine vozila ostaju na razini sezonskih cijena
- Evo koliko se energije gubi pri punjenju električnih automobila, lista pokazuje da je kod nekih to jako puno
- Stiže novi tip baterija? Automobilska industrija konačno ima plan kako spriječiti požare električnih vozila
Jedan od posljednjih dokaza da električni automobil još nije zaživio je tržište rabljenih vozila. Portal specijaliziran za kupnju i prodaju rabljenih vozila iSeeCars upravo je objavio studiju koja pokazuje da cijena rabljenih električnih vozila pada brže od rabljenih vozila s motorima unutarnjim sagorijevanjem i hibridnih vozila, piše revija HAK.
Cijene električnih vozila pale su za 30% do 40% od lipnja prošle godine, dok je prosječna cijena benzinskih automobila pala za samo 3% do 7% u istom razdoblju. Premda je pad cijena rabljenih električnih vozila dramatičan, ono što je zbunjujuće je da nema naznaka da će se vrijednosti rabljenih električnih vozila stabilizirati. U jednom će trenutku cijene rabljenih električnih vozila morati dosegnuti dno, ali čini se da još nismo dosegnuli tu točku.
Dok je prosječna cijena vozila s nultom emisijom naglo pala u manje od godinu dana, cijena automobila s motorima s unutarnjim sagorijevanjem ostaje stabilna. Jedan od primjera koje koristi iSeeCars je vrijednost BMW-a serije 3 u usporedbi s onom rabljenog Tesla Modela 3. U lipnju 2023. električni automobil je imao prosječnu cijenu višu od BMW-a za 2635 dolara, ali u svibnju 2024. situacija se okrenula pa Model 3 ima prosječnu cijenu 4806 dolara nižu od BMW-a. Još jedan sličan primjer je onaj BMW-a X3 i Tesla Modela Y. U prosjeku je Model Y bio 4570 dolara skuplji od X3 u siječnju 2024., ali ta se razlika smanjila na samo 175 dolara u svibnju 2024. godine.