Foto: iStock
Električni automobili neprestano prenose podatke u korisničku aplikaciju: temperaturu, status baterije… Međutim, električni automobili su optimizirani za vožnju, a ne za prijenos podataka. Ovaj proces troši puno više energije nego što troši pametni telefon
povezane vijesti
Ljudi i tvrtke koji donose odluku o kupnji električnog automobila, uzimaju u obzir njegovu nabavnu cijenu i potrošnju u vožnji. Međutim, tu su i skriveni troškovi kada auto miruje. Istraživanje koje je proveo belgijski energetski start-up Re.alto pokazalo je da troškovi mogu iznositi i do 600 eura na godišnjoj razini, uzmu li se u obzir belgijske cijene električne energije, piše revija HAK.
Re.alto je start-up koji se oslanja na razmjenu energetskih podataka. Ova tvrtka ima ugovor s nekoliko proizvođača automobila za obradu podataka iz električnih automobila.
– Upravitelji voznih parkova rekli su nam da procijenjena potrošnja često ne odgovara stvarnoj potrošnji. Ovo zapažanje nas je potaknulo da dublje analiziramo potrošnju – rekao je Dieter Jong iz Re.alta.
Dieter Jong i njegov tim otkrili su da je dodatna potrošnja eletrične energije nastala zbog potrošnje tijekom mirovanja u tzv. Sleep modu. Gubitak se pokazao većim nego što se pretpostavljalo.
– Automobili koji cijeli dan miruju troše, ovisno o modelu, oko 3 kWh dnevno. To odgovara ukupnoj vrijednosti od 1000 kWh godišnje, piše Monenergie.be.
Električni automobili neprestano prenose podatke u korisničku aplikaciju: temperaturu, status baterije… Međutim, električni automobili su optimizirani za vožnju, a ne za prijenos podataka. Ovaj proces troši puno više energije nego što troši pametni telefon.
Jedino rješenje za vlasnike je postaviti automobil u Sleep način rada. Trenutno, većina vozača preferira Standby mod jer su tako povezani s aplikacijom.