Talijanska škola

Ducati predstavio dva modela “scramblera” za 2022. godinu retro-modernog dizajna

T.I.

Foto: Ducati

Foto: Ducati

Scrambler Urban Motard izgleda nešto klasičnije i slabiji je, dolazi opremljen L-twin motorom od 803 kubika s Ducatijevim kultnim desmodromskim sustavom ventilima



Filozofija pretvaranja „običnog“ u scrambler motocikl je jasna, da bi bio što spretniji i sigurniju za vožnju po lošim off road uvjetima, s njega se skida sve što je nepotrebno, a ono što ostaje se smanjuje. Zicevi su mali, rezervoari su mali, ispušna cijev je podignuta da nikad ne dođe ispod razine vode ili blata na putu…


Povijest prerade takvih motocikala seže daleko u povijest, gotovo sto godina unazad za potrebe slobodnih utrka u Engleskoj. No, već duže vrijeme, ti – po mnogima za oko najatraktivniji – motocikli nisu samo custom priča prepuštena mašti entuzijasta mehaničara koji krotke serijske motore prepravljaju u nešto mnogo uzbudljivije. Mnoge tvrtke u zadnjih desetak godina scramblere proizvode serijski kao zasebne modele. Među ostalima, uskrsli Triumph čiji su modeli i 60-ih već sličili današnim scramblerima, Husqvarna, Yamaha, Moto Guzzi, BMW… Sve više jeftinih i atraktivno izgledajućih „no name“ modela dolazi iz Kine.


Kad smo kod talijanskog Ducatija,  moglo bi se reći da su oni na neki način pioniri serijske proizvodnje scramblera jer su pod tim nazivom s dosta uspjeha proizvodili takve modele od 125 do 450 kubika od 1962. do 1974.




Nije ni čudo da su se uključili u renesansu scramblera  i sami ponovno dizajnirali nove atraktivne modele. Ovih dana bolonjska tvrtka predstavila je dva nova motora za 2022. godinu,  Scrambler Urban Motard i  Scrambler 1100 Tribute PRO. Oba resi retro-moderni dizajn i očita namjera da budu na rubu nekog hibrida, zapravo cestovni motocikli pogodni za gradsku vožnju, ali i spremni da siđu s puta ako je to potrebno.

Foto galerija: Ducati Scrambler Urban Motard i 1100 Tribute PRO



Scrambler Urban Motard izgleda nešto klasičnije i slabiji je, dolazi opremljen L-twin motorom od 803 kubika s Ducatijevim kultnim desmodromskim sustavom ventilima. Motor razvija 73 konjske snage.


Kao što mu i ime kaže, Scrambler 1100 Tribute PRO ima 1100 kubika i njegov motor je na neki način hommage zračno hlađenom motoru s dva cilindra koji je Ducati predstavio 1971. godine. Napravljen u V-twin konfiguraciji, razvija 86 konjskih snaga.


Oba modela bi trebala biti dostupna u ožujku 2022. godine, Urban Motard po cijeni od 11.590 eura, a jači  Tribute PRO po cijeni od 13.990 eura.