Škoda je uspješno prošla tranziciju, tako da ju danas definiramo markom prema čijim se modelima drugi moraju ravnati
povezane vijesti
- Škoda predstavila nove adute – moćni Kodiaq, elegantni Superb i redizajniranu Octaviju
- U deset mjeseci najviše je auta u Hrvatskoj prodao Volkswagen, još dva proizvođača su jako blizu tom ostvarenju
- Izbio požar na Škodi, a oštećen je i BMW koji se nalazio u blizini. Buktinju su pogasili vatrogasci, uzrok se istražuje
Došlo je vrijeme za facelift najveće Škode, SUV-a Karoq koji je definitivno, i to u velikom stilu promijenio percepciju te dugovječne češke marke automobila. Redizajn nije bio značajan po pitanju izgleda, mada se vide potezi modernizacije, ali jeste po iskoracima koji itekako dobro djeluju na opći image marke, kao i konkretnog modela. Na testu smo imali najizdašniju moguću verziju paketa opreme »sport line«. Motor koji je pokretao Kodiaq bio je 2.0 TDI i to s integralnim, 4×4 pogonom. Mjenjač je bio automatski DSG, baš kao što je i snaga s 200 »konja« bila maksimalistička.
Dizajnerski gledano, veliki SUV u crvenoj boji istinska je rijetkost. Kako je k tome Kodiaq, baš kao što mu i naziv koji dolazi od vrste golemih aljaških medvjeda, iznimno ozbiljni, »mačistički«, model automobila očekivalo bi se neke »mrke« boje. Ali ne, crvena mu fantastično pristaje tako da zahvaljujući i tom elementu izaziva jako veliku pozornost.
Na uglađenim prometnicama poput autocesta se odlično snalazi odajući ritam sigurnosti u luksuznom okruženju. O DSG mjenjaču ne treba trošiti pretjerano mnogo riječi jer je to jedan od najboljih »automatika« koji se može pronaći u svijetu velikoserijskih automobila. Snaga od 200 KS se zahvaljujući i navedenom mjenjaču jako dobro prenosi na podlogu te tako osigurava zavidnu dinamiku. S obzirom na to da je pogon bio na sve kotače, okušali smo se i na nešto lakšem off roadu i jako brzo stekli utisak kako bi bez problema mogao i na najteža bespuća. Iako snaga potpomognuta težinom što se približava 1,8 tona sugerira značajniju potrošnju, istina je sasvim suprotna jer nam je prosječna potrošnja ostala ispod sedam litara, konkretno bila je 6,7 litara, tek neznatno više od onog što je u katalogu naznačeno.
I u konačnici cijena. Apsolutno, potpuno opremljeni i iznimno atraktivni SUV sa sedam sjedala, a iznos manji od 50.000 eura, konkretno u osnovi 360.000 kuna. Sjajno, jer niz je modela provjerenih marki koje unutar iste klase na ovom iznosu tek startaju. Naprosto, a bilo je to vidljivo i prije nekoliko godina, Škoda je s uspjehom prošla tranzicijski put da bi ju se danas bez ustezanja moglo definirati markom čiji modeli – postavljaju visinu ljestvice. Prema kojoj se velika većina drugih sada mora ravnati. S razlogom i apsolutno – zasluženo.
TEHNIČKE KARAKTERISTIKE
ZAPREMINA
1968 ccm
SNAGA
200 KS
OKRETNI MOMENT
400 Nm
DIMENZIJE
4697/1882/1681 mm
MEĐUOSOVINSKI RAZMAK
2788 mm
UBRZANJE
9,4 s
MAKS. BRZINA
218 km/h
POTROŠNJA
6,5 l
EMISIJA CO2
170 g/km
PRTLJAŽNIK
650 l
TEŽINA
1767 kg
GUME
235/50 R19
Stil, oprema, sposobnost