SVJETSKA PREMIJERA

Dolazi nova generacija Renaulta 4, ovog puta sa strujom kao pokretačkom energijom

Edi Prodan

Renault 4 E-TECH dijeli mnoge komponente s »peticom« E-TECH - platformu, instrument ploču, pogonski sustav, ali je veći



Renault 4 E-TECH električni je model s petorim vratima veličine poput Fiata 600e, Jeepa Avengera i Opel Mokke-e, a dijeli mnoge komponente s Renaultom 5 E-TECH – između ostalog platformu, instrument ploču i pogonski sustav – ali je veći, ima prostraniju kabinu i prtljažnik. K tome, i karoserija mu je odignutija od tla u odnosu na novu »peticu«. Kako najavljuju u Renaultu, proizvodnja će početi u veljači 2025., prodaja nešto kasnije, a tada ćemo znati i njegovu cijenu. Oni koji žele biti sigurni da će ga prvi posjedovati, mogu se prijaviti, uplatiti avans i – čekati kako bi bili među prvima koji će ući u novu generaciju legende.


Istina, u ovom trenutku dolazi znakovito jer čim se spomene Renault 4, naviru sjećanja, emocije, često dolazi i do otpora bilo kakvom »renoviranju« ili »repozicioniranju« automobila koji za velik broj ljudi znači i – emociju. Renault 4 je naprosto bio jedan i jedinstven, unikatan što znači i – neponovljiv. Da, bilo je u ne tako davnoj prošlosti pokušaja da se obnovi duh »četvorke«. Najsnažnije su ta gibanja bila izražena prigodom pojave Kangooa. I je, po korisnosti, polivalentnost i sposobnostima bio je to istinski automobil s duhom »četvorke«. Ali ne, nije bio »četvorka«. Iako ga ni u kom slučaju nisu tako najavljivali, možda je po mnogim elementima najbliži izvornom duhu Renaulta 4 bio – Twingo. Dakako njegova prva genijalna generacija koja je mogla i – nezamislivo. No, novo doba, novi motivi, nova »četvorka«. Sada u duhu vremena – električna.


Postoje njezine dvije verzije koje se naziva »urban autonomy« i »comfort autonomy«. Prva ima 122 KS, bateriju od 40 kWh i domet »više od 300 km«. Druga je jača, 150 KS, baterija ima 52 kWh i domet »do 400 km«. Podaci o autonomiji su pod navodnicima jer čekaju odobrenje. Maksimalna brzina u oba slučaja ograničena je na 150 km/h. Sasvim dovoljno.




Ugrađeni punjač za bateriju podržava do 11 kW izmjenične struje i dvosmjeran je, odnosno osim što prihvaća energiju preko priključka za punjenje, spreman ju je predati vanjskom potrošaču, poput sušila za kosu ili aparata za brijanje. Ova je funkcija poznata kao V2L (vehicle-to-load) i u slučaju Renaulta 4 E-TECH izlazna snaga ograničena je na 3,7 kW. S istosmjernom strujom, vršna snaga punjenja je 80 kW za Renault 4 od 122 KS i 100 kW za verziju od 150 KS. Renault navodi da je u oba slučaja vrijeme punjenja od 0 do 80 posto 30 minuta.


Armaturna ploča Renaulta 4 E-TECH ista je kao i 5 E-TECH, osim materijala za presvlačenje. Riječ je o armaturnoj ploči koja će ovisno o odabranoj opremi biti više ili manje vesela i šarena. Iako su mnoge plastike i presvlake reciklirane i nisu luksuzne, prilagodbe su precizne, a osjećaj kvalitete u kabini je dobar.


Sva multimedijska tehnologija i tehnologija povezivanja identična je onoj u R5. Zaslon na kojem se prikazuju instrumenti je 7 ili 10 inča ovisno o razini opreme, dok je onaj multimedijskog sustava uvijek 10.


Sjedala – također ista kao kod R5 – dobro pokrivaju tijelo i uz dostupna podešavanja lako se pronalazi idealan položaj. Kao i kod R5, dojam je da je vjetrobransko staklo nisko i da prednji stup s vozačeve strane predstavlja prepreku preglednosti.


Ono što čini razliku između R4 i R5 je prostranost stražnjeg reda i prtljažnika. Također, u stražnjem redu ima šest centimetara više prostora za noge i dva više u širinu. R4 bez te opcije imaju veću visinu straga.


Zanimljivo, svakako stvara želju za istraživanjem i konkretnim doživljajem. Sad, je li Renault 4 uistinu Renault 4… ipak odgovor prepuštamo svima onima koji su posjedovali svoj vlastiti – Renault 4.