Povijesni uspjeh

Clio je postao najprodavaniji francuski auto svih vremena. U 33 godine prodano je 16 milijuna

Edi Prodan



Renault Clio je nakon pune 33 godine, koliko se u raznim izdanjima nalazi u prodaji, još otkako je prvi put sišao s trake 1990. godine, na svim globalnim tržištima na kojima se pojavio do danas prodan u 16 milijuna primjeraka. Jednostavno i kratko rečeno, Clio je najprodavaniji francuski automobil svih vremena! Budući da se bliži predstavljanje obnovljene pete generacije Clija, Renault se osvrnuo na povijest tog modela, predstavljenu kroz brojke i fotografije, na neki je način htio predstaviti sva lica Clia, uostalom malo je onih, pa tako i na hrvatskim prostorima koji nemaju barem neku uspomenu, barem neku epizodu povezanu s, sad ga već možemo i tako definirati, legendarnim Cliom!


Širom svijeta


Clio, najistaknutiji model u Renaultovoj ponudi, ujedno je najprodavaniji francuski automobil u povijesti. Otkako je prvi put stigao u prodajne salone 1990., taj je automobil prodan u gotovo 16 milijuna primjeraka u čak 120 zemalja, što je po prilici polovina svih država svijeta. Kad bi se sve njegove registrirane primjerke postavilo jedan uz drugi, okružili bi Zemlju točno 1,6 puta. A kad bi ih se posložilo jedan na drugi, bili bi 75.000 puta viši od Eiffelova tornja!


Zašto je Clio bio takav hit među kupcima? Kad je tek stavljen u prodaju kao zamjena za Renault 5, taj je automobil izazvao pravu revoluciju u segmentu svestranih gradskih automobila. Clio je u cijelosti bio opremljen novim i unaprijeđenim značajkama (šasija, oprema, ukupna kvaliteta i ostalo), a ubrzo je postao dostupan i u čitavom nizu inačica kako bi svi kupci, bez obzira na ukus i dubinu džepa, mogli pronaći model za sebe. »Nije dovoljno skup, sine«, bila je jedna od njegovih reklamnih poruka.




Uspjeh svake nove generacije Clija gradio se na duhu i prednostima prethodnih modela. Stoga ne čudi da nakon 30 godina Clio i dalje uživa status jednog od najlegendarnijih automobila u segmentu, na svim tržištima na kojima se prodaje. I ne samo to, čak je dvaput proglašen Europskim automobilom godine!


Danas se u tvornicama u Bursi (Turska) i Novom Mestu (Slovenija) dnevno proizvodi više od 1.400 primjeraka Clija. Štoviše, s proizvodne linije u Bursi svake minute siđe jedan novi Clio!


U nastavku donosimo pregled različitih izdanja Clija. Neki od njih djelovat će vam poznato, a s drugima ćete se možda susresti po prvi put. Clio je 1990. godine naslijedio Renault 5. Bio je to jedan od modela pozicioniranih na viši položaj u Renaultovoj ponudi, koji je uzdrmao segment gradskih automobila. Povrh toga, Clio je zasjeo na sam vrh prodajne ljestvice u Francuskoj i bio proglašen Europskim automobilom godine 1991.


U ožujku 1991., nešto manje od godinu dana otkako je predstavljen, Clio je dobio sportsku inačicu pod nazivom 16S koja je naslijedila Renault 5 GT Turbo. Njezin 1,8-litreni motor snage 140 KS, besprijekorne vozne osobine i impresivan izgled u trenu su joj priskrbili zvjezdani status.


Godine 1991. Clio je dobio elegantnu sestrinsku izvedbu Baccara, baš kao i Supercinq prije njega. Taj je model imao kožnate i drvene ugradbene elemente i najluksuzniju opremu koji je naknadno promijenila ime te se od 1997. prodaje pod nazivom Initiale. Clio S bio je energična i pristupačna interpretacija slavnog gradskog automobila. U njega se također ugrađivao motor 1.4 Energy, ali sa stepenastim zupčanikom za bržu promjenu brzina i naglo povećanje broja okretaja uz koje bi automobil zabrujao.


Legendarni je Clio Williams predstavljen 1993. godine. Naziv je dobio po momčadi Formule 1 Williams-Renault te se preko noći upisao u povijest sportskih automobila. Zahvaljujući plavoj boji Pearly Sport, zlatnim naplatcima Speedline, motoru od 150 KS i krutom ovjesu, u trenu je postao najpoželjniji sportski kompakt svojeg vremena.


Chipie, Be Bop, MTV, Oasis, Night & Day i Aida posebna su izdanja modela Clio, a neka od njih ostala su zapamćena do danas.


Gospodar relija


Clio je u tren oka osvojio reli staze, da bi nedugo zatim u inačici za Skupinu A izvodio čuda na nacionalnim prvenstvima na makadamu. Godine 1995., Clio Maxi počeo se natjecati u kategoriji Kit-Car i to s legendarnim Philippeom Bugalskim za upravljačem.


Druga generacija Clija, predstavljena 1998., bila je veća, izraženijih oblina i prostranija. Nova ponuda modela bila je prilagođena potrebama svih kupaca, a ljubitelji sportskih automobila posebno su cijenili Clio R.S. i Clio V6.


Teško je ne primijetiti njegove široke lukove blatobrana koji neodoljivo podsjećaju na R5 Turbo. Godine 2000., Renault Sport osmislio je Clio V6, a njegov 230 KS snažan motor ugradio iza vozačevih leđa. Ta je inačica danas kolekcionarski primjerak.


Clio se s predstavljanjem treće generacije 2005. pozicionirao među više modele marke, jer da je nudio sveobuhvatnu opremu i bio ocijenjen s 5 zvjezdica na testiranjima sigurnosti Euro NCAP-a. Povrh toga, treća generacija je Cliju priskrbila drugi naslov Automobila godine.


Iznimno elegantni konceptni automobil Clio Grand Tour predstavljen je 2007. kako bi najavio istoimeni serijski model iz 2008. godine. Slična inačica kasnije je postala dostupna i za četvrtu generaciju Clija.


Četvrtu generaciju Clija nadahnuo je konceptni automobil DeZir, a u koncesije je stigla 2012. Bio je to prvi automobil koji se mogao u potpunosti personalizirati. Clio je bio ponuđen i u izvedbi Grandtour. Clio Mio predstavljen je 2012. na latinoameričkom tržištu, a temeljio se na drugoj generaciji Clija. U 4 godine, koliko se proizvodio, prodan je u 550.000 primjeraka!


Peta generacija Clija, opremljena iznimno učinkovitim hibridnim motorom E-TECH, predstavljena je početkom 2019. Nova se generacija odlikuje tehnološki naprednim putničkim prostorom i sustavima za pomoć u vožnji, uključujući sustav autonomne vožnje druge razine.


Priča ovdje ne završava; Clio će u četvrtak 18. travnja 2023. objaviti svoje novo poglavlje.