Foto: Reuters
„Žao nam je Elon, jedini način da dođeš do jednog (Amija) je da nas kupiš“ – objavili su iz Citroena na plakatima na pariškoj željezničkoj stanici Gare de L'Est
povezane vijesti
Iako je na tržištu već od 2020. Citroenov gradski električni mikro-automobil Ami nije u početku imao velik odjek, niti je Stellantis grupa koja obuhvaća i Citroen, imala puno ambicija da ga prodaje širom svijeta. Dosad se mogao kupiti (isključivo online), samo na dijelovima područja EU, Turskoj i Maroku gdje se i proizvodi. Dosad ih je prodano 22 tisuće.
No stvari se mijenjaju, a mogle bi i brže kako cijena benzina galopira prema gore i naftnoj se krizi uzrokovanoj ratom u Ukrajini ne nazire kraja. Naime, prvo je 20-ak tisuća zainteresiranih iz Velike Britanije pritisnula tamošnje distributere Citroena da zatraže da se ovi automobili uvoze i na Otok, danas je pak Reuters objavio vijest da je Citroen limitiranu ediciju od 50 Ami Buggy modela prodao za manje od 18 minuta, što ih je navelo da se malo očešu i Elona Muska i njegovu navadu da kupuje sve što mu se sviđa, uključujući tu i 44 milijarde dolara teški „deal“ za kupovinu omiljene mu društvene mreže Twitter.
„Žao nam je Elon, jedini način da dođeš do jednog (Amija) je da nas kupiš“ – objavili su iz Citroena na plakatima na pariškoj željezničkoj stanici Gare de L’Est.
Za ograničeno izdanje “My Ami Buggy” verzije, krov je zamijenjen platnom koje se može otkopčati, a metalne cijevi zamjenjuju vrata. Ova “ljetna” verzija prodaje se od 9.790 eura, što je bitno više od 6.900 eura koliko košta osnovni model i što ga čini valjda najjeftinijim vozilom na tržištu napravljenom u etabliranoj firmi, kojeg ujedno možemo nazvati automobilom.
Citroen Ami to jest tek rubno. Naime, za njega ne treba vozačka A kategorije, može se registrirati kao moped, prije svega jer razvija brzinu od tek 55 km/h. Dug je tek 2,4 metra (što je 60 cm kraće od „peglice“) i s jednim punjenjem baterije može prevaliti 70 kilometara. Minimalistički je uređen, ali vizualno nikog ne ostavlja ravnodušnim. Iako u usporedbi s „normalnim“ autima ne pruža mnogo, zapravo je to dovoljno za vožnju u gradskoj vrevi, i po pitanju brzine i po pitanju dometa, da ne pričamo o prednostima lakoće parkiranja tako malog vozila. Njegova cijena, ali i zanemarivi trošak na potrošenu električnu energiju, posebno u ovo doba krize čini ga privlačnom kupovinom. Čini se da vrijem Citroena Ami tek dolazi.