Foto: Citroën
Na Oliju su si dizajneri dali oduška, računajući tu i danas nezamislivu (neaerodinamičnu) ideju da vjetrobransko staklo bude postavljeno okomito. Iznutra je krajnje asketski uređen
povezane vijesti
Nakon što su pobrali uspjeh s hrabrim minimalističkim konceptom i kasnijim uspješnim početnim prodajnim rezultatima mikro električnog automobila Ami namijenjenog personalnoj mobilnosti, danas je Citroën otišao korak dalje i objavio koncept električnog automobila za obiteljsku mobilnost na istim minimalističkim postulatima i još radikalnijim dizajnom i pristupom proizvodnji.
Riječ je o automobilu Oli koji na prvu izgleda vrlo robusno, poput sitnije verzije Hummera i ističe se činjenicom da je napravljen od 50 posto recikliranih materijala, ali i da je 100 posto materijala s njega moguće reciklirati.
Druga specifičnost vezana uz ovaj koncept je podrška za V2G (Vehicle to Grid) tehnologiju kojom se u auto pohranjuje višak energije iz kućnih solarnih panela i prodaje distributerima električne energije. Iako to izgleda simbolično, treba imati na umu da su prosječno automobili 95 posto vremena parkirani, a i iskustva s V2G tehnologijom od 2016. sugeriraju da s vremenom svako kućanstvo koje koristi ovu vezu solarnih panela i „pospremanja“ struje u automobile iz kojih se pak energija vraća u električnu mrežu, generiraju priličnu uštedu, odnosno zaradu.
U Oli je ugrađena baterija od 40 kWh i automobil je u stanju prevaliti 400 kilometara s jednim punjenjem, što ga, za razliku od gradskoj individulanoj mobilnosti namijenjenog Amija s tek 70 kilometara dometa, čini pogodnim za duža obiteljska putovanja.
Kao što se može vidjeti u galeriji, na Oliju su si dizajneri dali oduška, računajući tu i danas nezamislivu (neaerodinamičnu) ideju da vjetrobransko staklo bude postavljeno okomito. Iznutra je krajnje asketski uređen, s osnovnim funkcijama, bez gomile displeja, s naizgled neudobnim, tankim sjedalima. Tu filozofiju „manje je više“ već viđenu u Amiju, kako bi se postigla prihvatljiva cijena, vrlo je jezgrovito u priopćenju prilikom objave koncepta pojasnio izvršni direktor Citroëna Vincent Cobée.
„Mi u Citroënu vjerujemo da elektrifikacija ne bi trebala značiti ucjenjivanje kupaca, a ekološka osviještenost ne bi trebala biti kazna ograničavanjem naše mobilnosti ili proizvodnjom vozila manje isplativim za život. Moramo preokrenuti trendove tako što ćemo ih učiniti lakšim i jeftinijim i pronaći inventivne načine za maksimalnu upotrebu.”
Drugim riječima, bit će teško natjerati prosječnog, ekološki neosvještenog kupca pored bitno jeftinijeg automobila na unutarnje sagorijevanje natjerati da kupi skuplji električni.
U tom smislu, kad (ako) Oli dođe do faze proizvodnje cijena će biti prosječnog obiteljskog automobila na benzinski pogon slične veličine, računa se oko 25 tisuća eura.