Nova generacija

Citröen predstavio drugu genereaciju C5 Aircrossa. Promjene su prilično velike

Edi Prodan



Citroën je ovih dana predstavio koncept druge generacije svog najvećeg crossovera C5 Aircross. Iako je definiran kao koncept, s obzirom da će stići na tržište već 2025. godine, mogli bismo ustvrditi kako je zapravo riječ o verziji koja bi se u poprilično nepromijenjenom izdanju mogla pojaviti i kao konačna, prodajna verzija. Dug je 4,65 metara, tako da raste 15 centimetara u odnosu na model koji se još prodaje, dok unutrašnjost, bez obzira na rast, i dalje ima pet sjedala. Promotrimo li dizajn vanjštine, jasno je kako dolazi do velikog zaokreta, odnosno odmaka od prethodne generacije promjenjive uspješnosti na tržištu.


Prema Citroënu, jedan od izazova pri dizajniranju karoserije ovog prototipa bilo je postizanje niskog aerodinamičnog otpora kako bi se unatoč »kroju« došlo do što je moguće niže potrošnje. Kako ističu, mnoga rješenja za postizanje tog željenog cilja nalaze u stražnjem dijelu tijela automobila. To je slučaj s takozvanim Citroënovim svjetlosnim krilima, perajama koje strše bočno iz karoserije i pomažu u smanjenju turbulencije, dakako, također služe kao podrška za neke funkcije osvjetljenja.


Citroën C5 Aircross Concept izgrađen je na platformi STLA Medium, istoj onoj koju koriste Opel Grandlan ili Peugeot 5008. Dizajniran je za prilagodbu pogonskih sustava koji se sastoje isključivo od motora s unutarnjim izgaranjem, kao i hibridnih te potpuno električnih motora. Ono što je također točno, s dva spomenuta modela dijeliti će u dizajnerskom i kvalitativnom smislu i unutrašnjost.