Foto: Stellantis
Što reći na spomen automobila, k tome još iz slavne francuske firme Citroën koji bi i bez poticaja na cestu mogao koštati 52 tisuća kuna? Takav zaista postoji, nosi također slavno ime Ami, iako će mnogi reći da zapravo nije riječ o „pravom“ automobilu
povezane vijesti
- Razotkrivena istina o kupnji “strujića”. Pet velikih članica EU-a daje izdašne subvencije, ali su službeni auti i dalje isti
- U mjesec dana od uvođenja novih carina, broj registracija kineskih električnih automobila u EU se prepolovio
- Stiže nova generacija francuskog šarmera. Ovako izgleda redizajnirani Citröen C3
Danas vjerojatno, i zbog brige za okoliš i zbog fame i zbog medijskog favoriziranja, većina ljudi razmišlja o tome da im sljedeći novi auto ne bude benzinski. S druge strane, rijetko tko si s nižih stepenica socijalne ljestvice može i priuštiti električni automobil. Kao što znamo, najjeftiniji automobil s isključivo električnim pogonom na hrvatskom tržištu je Dacia Spring koja košta preko 130 tisuća kuna, ali bi se s državnim poticajem to moglo spustiti i na već puno povoljnijih 80 tisuća kuna.
No, što reći na spomen automobila, k tome još iz slavne francuske firme Citroën koji bi i bez poticaja na cestu mogao koštati 52 tisuća kuna? Takav zaista postoji, nosi također slavno ime Ami (šezdesetih i sedamdesetih bio je prilično popularan model s tim imenom), iako će mnogi reći da zapravo nije riječ o „pravom“ automobilu. Ami je, naime, mikro auto dužine 2,4 metra (punih 60 cm kraće od „peglice“), koji gotovo identično izgleda i straga i sprijeda, minimalistički je opremljen, u gepek mu jedva stane gajba piva, ima domet od samo 70 kilometara s jednim punjenjem i maksimalnu brzinu od 50 kilometara na sat.
S druge strane strane, kad se malo bolje razmisli, za gradsku vrevu, posebno u dosadim kišnim danima, treba li vam do trgovačkog centra, kina, posla…, puno više? Pogotovo ako se ima na umu da s ovakvim patuljkom od auta nema puno problema s parkiranjem, a ni s punjenjem. Puni se pomoću obične utičnice, kao mobitel. K tome, za njega nije potrebna vozačka dozvola ni A ni B kategorije vozila. On je tehnički gledano moped, pa ga se može registrirati na “moped” malu registtarsku pločicu.
Dakako, najveći adut mu je cijena. Kako bi i za njega trebao vrijediti poticaj za električna vozila i ako bi se za njega dobio minimalni iznos od 20 tisuća kuna, to znači da bi se Citroën Ami mogao na cestu dobiti i za bagatelnih 30-ak tisuća kuna. No, činjenica je da ga u Hrvatskoj kod domaćih zastupnika još nema i pitanje je kad će ga i hoće li ga biti.
Hrvatsko tržište vjerojatno nije najveći prioritet, a činjenica jest da nakon medijske promocije i gomile raznih klipova i recenzija po društvenim mrežama, za ovaj automobil postoji velik interes i na tržištima gdje kupci imaju mnogo veću kupovnu moć nego u Hrvatskoj.
We’ve got some BIG news… well actually, it’s quite small – AMI will finally be arriving on our streets in 2022! ??
Follow its adventures in the UK on our social channels#Citroën #AMI #EV #UnitedKingdom #Electric pic.twitter.com/PEHj3O98Y0
— Citroën UK (@CitroenUK) September 22, 2021
Da je tome tako, sugeriraju i tekstovi na francuskim auto portalima koji donose vijesti o tome kako Ami nije planiran da se plasira na britansko tržište, ali će na kraju ipak do toga doći jer na tamošnje distributere postoji stalni pritisak.
Prema tim informacijama, 14 tisuća Britanaca poslalo je upit da bi htjeli nabaviti ovo mikro vozilo, a dvije tisuće ga i rezerviralo u Citroen UK prodajnoj tvrtki. Učinili su to unatoč činjenici da Citroën nema namjeru proizvoditi Ami koji će imati volan na desnoj strani i da će Britanci morati iz nekog razloga za njega izdvojiti ravno dvije tisuće eura više negoli Francuzi i (vjerojatno) drugi Europljani. Osim što je Ami sam po sebi na neki način neodoljiv zbog unikatnog dizajna, razlog se vjerojatno krije i u tome da je i s tom višom cijenom Ami u Velikoj Britaniji oko krupnih pet tisuća eura jeftiniji od najjeftinijeg auta na britanskom tržištu. Tu titulu zasad nosi korejska Kia sa svojim malim modelom Picanto.