Nikad veća

Češka osvajačica vremena i prostora: Stiže četvrta generacija Fabije

Edi Prodan

Uz najveće dimenzije u klasi, četvrtu generaciju ovodobne Fabije karakteriziraju isključivo benzinski motori raspona snage od 65 do 150 »konja«



S nikad većim dimenzijama u listopadu ove godine na tržište stiže nova generacija Škode Fabije, modela što će zamijeniti prinovu i 2014. godine. S obzirom da je duljina ovog automobila čak 4,11 metara, možemo govoriti i o prelasku iz B u B+ segment, odnosno možemo ustvrditi kako je riječ o automobilu koji će pokriti veći dio obiteljskih potreba te na taj način ugroziti čak i kompakte unutar koncerna, pa tako i Scalu. Od ostalih dimenzija istaknimo 1,78 metara širine kao i 1,46 metara visine kao i volumen prtljažnika koji bi s pomakom stražnje klupe, voze li se na toj poziciji manja djeca, mogao imati i 380 litara.


Bogata će biti i ponuda motora. Bazirat će se na manjelitažnim benzincima, točnije dizelaši nisu uopće u planu. Start je s tri cilindra kod dva MPI motora snage 65 ili 80 »konja«. Nakon njih slijede TSI agregati iste zapremine, ali koji zahvaljujući turbinama dosežu visoku dinamiku. Snaga ima je 95 ili 110 KS. Na kraju, predviđeni za RS izvedbu, tu su četiri cilindra i 1,5 litara zapremine, sasvim sigurno i odlična dinamika, po prilici s nekih osam sekundi da bi se stiglo do »stotke«.


Kad su mjenjači u pitanju, najmanji »atmosferci« imaju pet stupnjeva, snažniju automatiku i šest »ručnih brzina« dok najsnažniji imaju u ponudi samo automatski mjenjač.




Prihvatimo li i činjenicu da je koeficijent otpora zraka smanjen s 0,33 na svega 0,28, jasno je da se i u dizajnerskom smislu itekako pazilo na to kako će izgledati četvrta generacija ovovjeke Fabije. Iako je još uvijek teško rasuđivati, jasno je kako će se i u unutrašnjosti nalaziti mnoštvo najnaprednije digitalne opreme, dok će vanjština slijediti kako Škodine crossover modele, tako i najnoviju generaciju bestsellera svih hrvatskih bestsellera – Octaviju. O cijeni – kad dođe vrijeme.