Svjetski eksluziv

Bugati Veyron Bijan: Kako izgleda prestižni auto kad ga “dohvati” prestižni dizajner

Edi Prodan

Foto: Ivica Tomić

Foto: Ivica Tomić

Ukupna količina Veyrona Gran Sport je 150 komada, no onaj kojeg je uredio pretižni dizajner Bijan, ide u red najekskluzivnijih automobila na svijetu



Iako svaki primjerak Bugattijevog Veyrona izaziva respekt, jedan od najpoznatijih je svakako Veyron Bijan Grand Sport kojeg smo pronašli u njegovom »prirodnom staništu«, dakako kad nije u pokretu, na Rodeo Driveu u Los Angelesu i to ispred Bijan trgovine smještene – a gdje bi drugdje nego na Beverly Hillsu.


Kad je riječ o toj trgovini, često se spominje kao najskuplja na svijetu jer sadrži nemalo proizvoda koje potpisuje Bijan Pakzad, iranski dizajner koji je na žalost preminuo 2011. godine. Pakzad je naime iz glavnog grada Irana Teherana u LA doselio 1973. godine kad je pokrenuo posao s vrlo skupim predmetima kojama je on davao završni dizajn, a kako je poznato njegovi su kupci bili svi američki predsjednici od kako je došao u SAD, ali i ruski Vladimir Putin te engleski premijer Tony Blair.


Bijan je dizajnirao, bolje rečeno preuredio i niz automobila, a vjerojatno najpopularniji od njih je Veyron s fotografija. Od ostalih automobila Bijan kolekcije koju je naslijedio njegov sin Nicolas, posebno se ističu Bentley Azure s crnom unutrašnjosti, potom Black Bentley Azure koji je iznutra žut, pa Mercedes-Benz SLR McLaren, žuti Ferrari 430 Spider, ili pak Rolls Royce Drophead coupe jednake takve boje. Kao što se može i prepoznati, Bijanova omiljena kombinacija je sparivanje žute i crne boje.




Foto: I. TOMIĆ


Foto: I. TOMIĆ



Vratimo li se konkretnom primjerku Veyrona, riječ je o modelu koji je izvorno osmišljen 2009. godine, a pokreće ga 16-cilindarski motor zapremine 7993 litara. Snaga mu je točno 1001 KS, a maksimalna brzina 407 km/h. Količina u kojoj je napravljen iznosila je samo 150 komada, jedan od njih je dakle i famozni Bijanov, a izvorna cijena iznosila je oko 12 milijuna kuna. Riječ je dakako o iznosu bez davanja tako da bi u konačnici dosezao i 20 milijuna kuna.


Foto: I. TOMIĆ


Foto: I. TOMIĆ



Kolika je vrijednost Bijan Bugattija?


Teško je reći jer takvi automobili prigodom promjene vlasništva prolaze aukcije na kojima može biti svakojakih rezultata. Također, američko tržište ima bitno drugačiji, povoljniji sustav oporezivanja tako da se iznos koji se u Europi ističe u eurima, u SAD je to povoljnije, odnosno jednako toliko dolara.


Foto: I. TOMIĆ


Foto: I. TOMIĆ



Mada, ponovimo, riječ je o istinskom svjetskom raitetu čija bi cijena najvjerojatnije mogla – odletjeti u nebo.


Foto: I. TOMIĆ


Foto: I. TOMIĆ



Foto: I. TOMIĆ


Foto: I. TOMIĆ