Foto: iStock
BMW je danas objavio da će potrošiti 650 milijuna eura kako bi dogradio i tehnološki opremio za proizvodnju električnih automobila svoje pogone u Münchenu
povezane vijesti
Iako se po ne baš preciznim statistikama – koje sugeriraju da je u 2023. godini na globalnoj razini od svih prodanih novih automobila njih manje od 20 posto imalo neku vrstu električnog pogona i da je otprilike tek svaki 250-i auto na cestama električni – čini da elektrifikacija cestovnog prometa ide sporo, proizvođači automobila predani su cilju da se riješe motora na fosilna goriva.
Jedan od podsjetnika je i svježa vijest iz BMW-a da će njihov glavni pogon u Münchenu, gdje je prvi put poslije 2. svjetskog rata 1952. ponovno započeta proizvodnja automobila s modelom 501, od 2027. godine proizvoditi samo električne modele.
To ne znači da će BMW u potpunosti prestati proizvoditi automobile s motorima s unutarnjim sagorijevanjem, proizvodnju benzinskih i dizelskih motora već je prebacio u svoje pogone u Austriji i Velikoj Britaniji i zbog toga prekvalificirao ili dislocirao 1200 radnika u druge pogone. Inače, središnji pogon u Münchenu zapošljava oko 7800 radnika.
BMW je danas objavio da će potrošiti 650 milijuna eura kako bi dogradio i tehnološki opremio za proizvodnju električnih automobila svoje pogone u Münchenu. To ulaganje podrazumijeva i proširivanje pogona, odnosno izgradnju četiriju novih hala.
Zanimljivo, ova odluka dolazi nakon rekordnih proizvodnih rezultata u minhenskim pogonima. Naime, BMW je tamo prošle godine u prosjeku s proizvodnih linija izbacivao gotovo tisuću automobila dnevno, što je dosad nezabilježeno u dugoj BMW-ovoj povijesti. Otprilike polovica proizvedenih modela bila je električna.
BMW si za razliku od mnogih drugih proizvođača nije javno postavio zadatak do koje godine se misle u potpunosti riješiti proizvodnje automobila s motorima na fosilna goriva, ali i današnja objava ukazuje da se žure s transformacijom. I nemaju puno izbora, s obzirom da je EU ionako najavila da će od 2035. na snagu stupiti zabrana prodaje novih benzinskih i dizel automobila.
München nije jedini pogon za proizvodnju električnih vozila u koji Bavarci ulažu. Osim pogona u Leipzigu koji već deset godina proizvodi njihov i3 električni model, „novu klasu“ BMW-ovih električnih vozila proizvodit će pogoni u mađarskom Debrecenu, kineskom Shenyangu i u San Luis Potosi pogonu u Meksiku.