Test

Blizanci različitog lica i karaktera. Testirali smo Suzuki GSX-8R i V-Storm 800

Motocikli GSX-8R i V-Storm 800 imaju dobar izgled, začuđujuće dobar ovjes i odlične kočnice, živahan agregat te izvrstan položaj za vozača



Dva testa u jednom danu, GSX-8R i V-Storm 800 – motociklistički blizanci, a Suzuki je pitanje agregata to jednostavno riješio. Konstruirao je paralelni twin agregat od 776 ccm koji mu je postao osnovica za četiri nova modela. Široki zahvat trebao bi zadovoljiti baš svaku ciljanu skupinu moto entiteta.


Dva cilindra nam nikako nisu išla pod taj »supersport« prefiks. O, kako smo bili u krivu. Smješten u GSX–8R, pruža zadovoljavajuće performanse i izaziva onaj nehotični oho-ho efekt. Najviše pozornosti privlači Showa ovjes kojem se prednji kraj, doduše, ne može ugađati, ali je zato na stražnjem kraju moguće odraditi prednaprezanje stražnje opruge. Na zavojitim putanjama GSX-8R je bio miran i stabilan kao i kod brzih promjene smjera na zavojitim cestama. Odziv na gas je bez trzanja, a tri ponuđene mape osiguravaju željenu reakciju na gas. Jednako lako je podesiti postavke kontrole proklizavanja od nametljivijih do vrlo liberalnih, a moguće je čak isključiti kontrolu TCS-a. Standardne gume nalaze svoje granice kada smo pokušali dublji nagib. Za nagib je potreban poticaj na upravljaču, a nakon toga sve ide samo po sebi te je ključno za stjecanje samopouzdanja u zavojima. Šeststupanjski mjenjač sa serijskim quickshifterom ima kratak i precizan hod te žustro prebacuje u viši stupanj prijenosa kao i kod promjene u niži. Predvidljiva snaga zagriza Nissinovih kliješta pruža nježniji početak, ali s više stiska dolazi osjećaj progresivne i kontrolirane snage.





Posebno nam se svidjela ergonomija jer pronaći optimalnu ravnotežu između putovanja i sporta težak je posao. Performanse motora iste su kao kod ostale V-Strom 800 braće jer nude snažan okretni moment od niskog do srednjeg raspona i snagu koja polako opada pri višim okretajima za koje u potpunosti nema potrebe. Zaštita od vjetra je dovoljna dok prednji oklop nudi nešto svježeg zraka oko ramena. Na kraju moramo malo gunđati jer spremnik od 14 litara će jedva dostajati za 250-280 kilometara.


Bili smo vrlo znatiželjni kako je sa već etabliranim V-Stromom 800. V-Storm 800 nije baš najlakši cestovno-avanturistički motocikl jer 223 kg (pun spremnik) uz visoko sjedalo, u mjestu djeluje vrlo nezgodno. Namjena mu je prvenstveno za cestovnu upotrebu, i stoga ima kotače od lijevanog aluminija veličine 110/80 x 19 inča sprijeda i 150/70 x 17 straga. Ovjes uključuje Showa vilicu s 150 mm hoda i stražnjim Showa amortizerom istog hoda. Na prednjoj vilici moguće je ugoditi prednaprezanje opruge dok stražnji amortizer ima gumb za ugađanje prednaprezanja opruge kao i podešavanje povrata.Kraći hod ovjesa pridonosi visini sjedala od 825 mm koja nižim vozačima pravi problem. Kad stojite na semaforu možete trenirati »baletanski« (vrhovi prstiju obadvije noge) stil čekanja zelenog svijetla ili »lijevo-desni« model (jedna noga punim stopalom na cesti, a druga na osloncu ili već negdje). Ovo su iskustva kratkonogog autora teksta koji je u prošlom životu,
prema Božjoj kazni, vjerojatno bio jazavčar. Sva sreća, kad se krene sve muke odlaze daleko i užitak počinje. Čeljusti prednje Nissin kočnice su radijalno pozicionirane i snažnija od one koju Suzuki stavlja na adventure modele V-Storm 800 DE. Zaštita od vjetra je dobra, a vjetrobran se može vertikalno pomicati samo uz pomoć alata (4 vijka). Suvremena elektronika i pomagala vozaču su gotovo iste kao kod GSX-8R. Tri različite mape rada motora, kontrola proklizavanja ima tri različite postavke plus potpuno isključenje TCS-a. TFT ekran je dijagonale 5,5 inča, a sve podatke vrlo je lako pročitati zbog visoke rezolucije i kontrastnih boja. Udobno sjedalo i uspravan položaj vozača s malim nagibom prema naprijed u skladu je s vjetrobranom (podesiv za tri različite visine, ali opet alat) nešto odmaknutim od vozača.


Karakteristike motora su u kombinaciji s izvrsnom upravljivošću, ovjesom i kočnicama. Čini se da kotač od 19 inča ne utječe na upravljanje u usporedbi sa sportskijim kotačima od 17 inča koji se nalaze na nekim drugim motociklima. Motocikl nudi dobru trakciju i povratnu informaciju kroz standardne gume. Ovjes je dobrodošao na većini javnih cesta koje nisu savršene. Motocikl dobro upija neravnine, ali je hod ovjesa dovoljno kratak da vozač ne osjeća previše poniranja pri kočenju ili izdizanja kod ubrzavanja. Ukratko, ovo je vrlo zabavan motocikl na zavojitoj cesti koji, u rukama iskusnog vozača može držati korak s većinom cestovnih motocikala usmjerenih na sport. Spremnik goriva od 20 litara osigurava zavidan doseg i bezbrižnih gotovo 400-tinjak kilometara umjerenom vožnjom. Zaključak je da je V-Storm 800 vrlo zabavan, udoban i praktičan. Većina vozača koji kupuju ovakve motocikle nikada ih ne vozi izvan ceste ili to radi rijetko. Svakako bi trebali uzeti u obzir V-Storm kada budu tražili novi motor.


Mirovina


Umirovljen je legendarni Suzukijev V motor zapremine 645 ccm koji je svoj pohod počeo 1999. godine. Bio je ugrađivan nakede, poluoklopljene i oklopljene modele SV, u Gladius i u V-Strom. Od 2003. godine snaga jača sa 64 KS na 74 KS, a 2007. godine dobiva dvije svjećice po cilindru i senzor kisika kako bi zadovoljio Euro propise o ispušnim plinovima. Nakon toga dostigao je svoj maksimum i njegov vijek se približio kraju. Novi paralel-twinovi pružaju nove mogućnosti, prije svega za zadovoljenje Euro normi, a posebno povećanja snage i okretnog momenta.