foto Toyota
Trend rasta cijena polovnih automobila bilježi se od početka pandemije koronavirusa i globalan je. No, ovako paradoksalna situacija da za, primjerice, polovnu Toyotu Tacomu SR treba izdvojiti 3000 dolara više nego 2019. za novu u salonu, još nije zabilježena
povezane vijesti
I dok je donedavno vrijedilo načelo da novi automobil čim izađe iz salona gubi podosta na vrijednosti, a ona nakon tri godine posjedovanja najčešće pada na jednu trećinu cijene u salonu, u posljednje vrijeme se iz više razloga događaju suprotni trendovi.
Ovih dana američka agencija koja prati cijene automobila i kamiona Black Book analizirala je cijene rabljenih automobila i došla do začuđujućeg podatka. Mnogi modeli automobila, točnije njih 73 među kojima su uglavnom kamioneti i SUV-ovi, prodaju se polovni po većoj cijeni negoli su koštali novi u salonu. To se može pripisati činjenici da je cijena novih automobila u posljednje tri godine rasla, ali i zbog toga što su prodavatelji automobila, suočeni s gomilanjem zaliha često pribjegavali sniženjima. Uz to, pandemija pa nedostatak čipova koji su usporili proizvodnju i isporuku novih automobila širom svijeta su dodatno utjecali na ovakav razvoj događaja.
Prema navodima iz Black Booka koje prenosi AP, cijene rabljenih automobila u posljednjih godinu dana skočile su i do 30 posto u SAD-u što dovodi do dosad nezabilježenih situacija da se može zaraditi na rabljenom automobilu, da za vozilo staro tri godine danas može dobiti više negoli je koštalo novo u salonu.
Navodi se primjer pick-upa Toyota Tacoma SR koji je 2019. u salonu koštao 29 tisuća dolara. Dvije godine kasnije njegov vlasnik od istog tog salona može za njega dobiti tisuću dolara više, a kad ga prodavatelj s etiketom „rabljeno“ ponovno stavi u prodaju tražit će 33 tisuće dolara. I prodat će ga!
U isto vrijeme, Black Book otkriva novi intrigantni podatak koji bi zapravo po logici stvari morao, između ostalog, generirati ovako visoke cijene rabljenih vozila u SAD-u. Naime, utvrdili su da je prosječna cijena novog vozila u SAD-u prošli mjesec bila 41,263 dolara što je 2,125 dolara ili 5,4 posto više negoli u isto vrijeme prošle godine. Dapače, prosječna cijena vozila skače na mjesečnoj razini. Samo mjesec prije, u travnju, cijene novih vozila su bile niža za 1,2 posto.
Kad se ove brojke raščlane, postaje vidljivo da najveći prosječni skok cijena bilježe obiteljski monovolumeni sa skokom od čak 15,4 posto, pa slijede luksuzni SUV-ovi s 10,4 i luksuzne limuzine s 10,1 posto u odnosu na svibanj 2020. U isto vrijeme, ima automobila čija je cijena bitno padala. Među njima su sportski automobili visokih performansi s padom od 13,2 posto za nove modele, ali i električni automobili s 10,8 posto nižim cijenama u prosjeku.
Na našu žalost, ovo nije samo američki trend. Već prije širom Europske unije i u Velikoj Britaniji zabilježen je rast cijena polovnih vozila.
Tako su prema podacima stranice AutoScout24, vodećeg njemačkog oglasnika, u Njemačkoj cijene rabljenih automobila u travnju dosegnule najvišu zabilježenu prosječnu razinu. Prosječna cijena tijekom tog mjeseca bila je 22.424 eura, više od 800 eura viša nego na početku 2021. godine. Za usporedbu, u travnju 2020. prosječna je cijena iznosila 20.858 eura.