Premijerno predstavljanje

Audijev koncept Grand Sphere mogao bi redefinirati pojam luksuznog automobila

T.I.

Foto: Audi

Foto: Audi

Što se tiče upravljanja vozilom, u Audiju ipak gledaju realističnije i smatraju da ni Grand Sphere, koji se može očekivati na tržištu 2025. godine, neće biti potpuno autonoman auto 5. stupnja automatske vožnje kad nikakva intervencija čovjeka nije potrebna u vožnji



Njemački Audi će na nadolazećem IAA Mobility sajmu automobila koji se od ove godine održava u Münchenu predstaviti koncept luksuzne limuzine Grand Sphere. Prve fotografije i video su objavljeni i jedino što se može reći da pogledom na ovaj impresivni model mora zaigrati srce svakome tko ima imalo afinitete za automobile. I ne samo automobile.


S obzirom da je model električni i više nema ograničenja uzrokovanih velikim prostorom koji zauzima motor, mjenjačka kutija i kardana, dizajneri eksterijera i interijera imali su više više slobode oko formiranje vanjskog i posebno unutarnjeg prostora.


Audijev šef dizajna interijera Norbert Weber sa Grand Sphere kao da je odlučio promijeniti neke stare standarde. Desetljećima je najbolje sjedalo u limuzini s vozačem s lijeve strane bilo desno straga. Sada više nema razlike. Po objavljenim fotografijama, sad ispada da je i u ovom polua-autonomnom vozilu vozač putnik, primjerice police za čaše su i pored prednjih sjedala ispred kojih se nalazi veoma veliki i komotan prostor. Dva prednja sjedala se mogu zakrenuti za najmanje 90 stupnjeva. Zbog panoramskog pogleda s prednje strane Weber upravo tamo vidi najbolja sjedala.  Panoramski pogled omogućuje velika staklena površina jer se vjetrobransko staklo neprimjetno nastavlja u panoramski krov. Zadnja sjedala podsjećaju na modernu sofu iz salona namještaja. Da se putnici osjećaju kao kod kuće pred zadnjim sjedalima nalazimo čak i ukrasnu biljku u tegli. Sve je podređeno ugodi i komforu kao u dnevnom boravku. Čak se prednja i zadnja vrata između kojih nema nikakve pregrade, otvaraju u suprotnim smjerovima kao kod dvostrukih kućnih vrata ili vrata plakara.

Foto galerija: Audi Grand Sphere Concept





Za razliku od konkurencije koji se diče velikim kontrolnim zaslonima i infotainment ekranima, Audi je ovdje krenuo u sasvim drugom pravcu, pokušavajući ih zakamuflirati.  Grand Sphere nema zaslone potrebne za vožnju na instrumentima ili dodatnom ekranu, već ih projicira na drvene površine ispod vjetrobranskog stakla. Ako je auto u pokretu u autonomnom načinu rada, ova izbočena površina služi za informiranje ili zabavu svih putnika. Očekivano, ponešto od avangardne visoke tehnologije je uključeno. Osim već standardnih kontrola dodirom, pokretima i glasom, pojedinačnim se funkcijama može upravljati i praćenjem očiju.


Što se tiče upravljanja vozilom, u Audiju ipak gledaju realističnije i smatraju da ni Grand Sphere, koji se može očekivati na tržištu 2025. godine, neće biti potpuno autonoman auto 5. stupnja automatske vožnje kad nikakva intervencija čovjeka nije potrebna u vožnji. Računa se da će stati na 4. stupnju automatske vožnje, a to je razina kad sustav traži čovjeka koji sjedi pred volanom da preuzme volan kad sustav „osjeti“ da je preopterećen i da ne može sam savladati zahtjevne (ili loše označene) ceste.


Prilikom odabira materijala, Audi slijedi svoju novu dogmu o održivosti. U unutrašnjosti Grand Sphere nema kože; umjesto toga ovdje se pojavljuju drvo i vuna, sintetičke tekstilne tkanine i metal. Materijali ili potječu iz održivog uzgoja ili su izrađeni od recikliranih sirovina.


Nešto i performansama: Audi se odlučio za klasičan električni raspored s po jednim motorom na prednjoj i stražnjoj osovini, što rezultira Quattro pogonom tipičnim za marku. Izlazna snaga sustava je 530 kW odnosno 721 konjskih snaga, najveći okretni moment je 960 Nm. Auto ubrzava do 100 za 4 sekunde. Maksimalna brzina koja će ionako biti tvornički ograničena, nije objavljena. U Audiju obećaju da će s jednim punjenjem auto moći prevaliti 750 kilometara. Važan je podatak najava da će za samo desetak minuta brzog punjenja auto moći primiti dovoljno energije za prelazak 300 kilometara.


Grand Sphere je drugi dio trilogije: Prvo je predstavljen koncept Sky Sphere, kojeg je Audi pokazao na ovogodišnjem Pecouble Beach Concours d’Elegance (15. kolovoza). Sad stiže Grand Sphere, koji će premijeru doživjeti na IAA Mobility u Münchenu (od 7. do 12. rujna). I kao treći, dolazi Urban Sphere, za koji još nije poznat datum predstavljanja.