Foto: Audi AG
Kroz projekt istraživanja mogućnosti recikliranja starih materijala, Audi ne dobiva samo materijal, već i vrijedne informacije za dizajn i izradu budućih modela
povezane vijesti
Auto industrija će nakon stoljeća i pol vladavine nafte baciti sve snage na novi način pogona automobila i ubrzanom elektrifikacijom pokušati doprinositi smanjenju zagađenja atmosfere i zauzdavanja efekta staklenika, no možda jednostavnijem i lakše izvedivom metodom ekološke i inih održivosti se slabo bavila i bavi. Recikliranjem, naime.
Lim i čelik iz starih automobila se ne vraća nazad u proizvodni proces, nego obično završava u konstrukcijama građevinske industrije. Aluminij prolazi slično, a o plastici da ne govorimo.
Audi si je stavio u zadatak da se pozabavi tim pitanjem, čije bi rješavanje u budućnosti moglo donijeti mnogo koristi, i za njih i za prirodu. Od prošle godine njemačka tvrtka u suradnji s 15 partnera iz sektora istraživanja, recikliranja i nabave provode pilot projekt MaterialLoop s ciljem ponovnog iskorištavanja što više materijala sa starih Audija, s čim su na svojoj web stranici ovih dana upoznali javnost. Projektom se već uspjelo osmisliti kako ponovno iskoristiti čelik iz starih automobila za čak, citiramo, „15.000 unutarnjih dijelova vrata za A4“ što god to značilo, i recikliranu plastiku s prednjih rešetki starih Audija kao poklopce za krajeve sigurnosnih pojaseva u Q8 e-tron modelu.
“Projekt MaterialLoop naglašava našu ambicioznu viziju upravljanja visoko učinkovitim konceptom kružnog gospodarstva za vozila na kraju životnog vijeka. Naš cilj je iskoristiti što je moguće više materijala na visokoj razini kvalitete i ponovno ih upotrijebiti u proizvodnji. To će uštedjeti vrijedne primarne materijale i smanjiti ekološki otisak proizvoda. Istovremeno, izravan pristup sekundarnim materijalima može doprinijeti povećanju sigurnosti opskrbe. Sirovine se više ne bi morale vaditi – objašnjava direktor Audija Markus Duesmann na njihovoj web stranici.
U sklopu projekta MaterialLoop rastavljeno je 100 Audi vozila, uključujući među ostalim i bivše razvojne automobile. Samo ciljano rastavljanje pojedinačnih komponenti omogućilo je zadržavanje visokokvalitetnih sekundarnih materijala poput većih plastičnih komada za recikliranje. Nakon rastavljanja, preostale karoserije automobila usitnjene su i razvrstane u grupe materijala od čelika, aluminija, plastike i stakla, u suradnji s partnerskim tvrtkama. S ciljem testiranja ponovne upotrebe takvih materijala u proizvodnji novih automobila, Audi je definirao i pilotirao daljnji proces recikliranja zajedno s projektnim partnerima.
Kroz ovaj projekt istraživanja mogućnosti recikliranja starih materijala, Audi ne dobiva samo materijal, već i vrijedne informacije za dizajn i izradu budućih modela. Osim poboljšanja u tehnologiji sortiranja, “dizajn za cirkularnost” igra odlučujuću ulogu u Audijevim nastojanjima da optimizira mogućnost recikliranja novih generacija automobila. To znači da će iz informacija što je moguće, a što nije reciklirati iz dosadašnje proizvodnje, prednost davati materijalima koje je kasnije lakše ponovno iskoristiti, odnosno reciklirati.