Foto: Audi
povezane vijesti
- Sve je više prijava ogrebanih automobila na parkiralištima. Jedan veliki uzrok je u novim vozilima
- Stiže nam velika promjena: Od 1. studenog i danju su na motornim vozilima obavezna upaljena svjetla
- Val otkaza u njemačkoj autoindustriji. Razlog nisu samo električni automobili, problem je mnogo dublji
Prošlo je 40 godina otkad je na salonu u Genevi Audi predstavio svoj Audi quattro, raskošni kupe za rally i cestu, s pogonom na sva četiri kotača i dva diferencijala. Motor od 2100 kubika razvijao je 197 konjskih snaga, postizao brzinu od 100 km/h za tadašnje vrijeme impresivnih 7,1 sekundi i jurio preko 220 na sat. Oznaku „quattro“ je Audi kasnije stavljao na mnogo modela, no samo je jedan bio pravi. I njega nije bilo napravljeno puno u 11 godina proizvodnje u Ingolstadtu, tek oko 11000.
Povodom obljetnice Audi je konstruirao jubilarni model Audi TT RS 40 Jahre quattro. Puni njemački naziv ima smisla jer će biti ponuđen samo njemačkim kupcima. I to rijetkim sretnicima dubokog džepa jer će biti proizvedeno samo 40 komada, a kupci će morati za tu ekskluzivu izdvojiti nešto manje od milijun kuna.
Dakako, ovo bi bila loša posveta legendarnom modelu iz 1980. da dvoipollitarski turbo motor s pet cilindara ne pogoni automobil na sva četiri kotača. Ovaj TT po tvorničkim informacijama postiže 100 km/h u 3,7 sekundi, a limit brzine mu je pomaknut na 280 km/h. Ima smisla s obzirom da je Njemačka jedina država na svijetu koja nema limita brzine na otvorenim auto-cestama.
O dizajnu je izlišno govoriti, slike govore više od riječi. U ljepotu ove jurilice uvjerite se sami kroz galeriju fotografija.