ZASTOJ PROIZVODNJE

Audi produljuje ljetni odmor zbog nestašice mikročipova

Hina

Reuters

Reuters



MUENCHEN – Njemački proizvođač automobila Audi najavio je da će produljiti ljetni odmor oko 10 tisuća radnika u tvornicama u Ingolstadtu i Neckarsulmu i skratiti radno vrijeme zbog nestašice poluvodiča.


U glavnom pogonu u Ingolstadtu sve će montažne linije biti u mirovanju do 30. kolovoza zbog nestašice čipova i priprema za proizvodnju potpuno električnog Q6 etrona, objavila je kompanija u četvrtak.


U Neckarsulmu veći dio proizvodnje obustavljen je zbog nestašice čipova već prije nekoliko dana.




Audi je preventive radi najavio da će skratiti radno vrijeme i u rujnu, ali istodobno planira dodatne smjene tijekom nekoliko vikenda.


Radnici će raditi skraćeno, rekao je u četvrtak glasnogovornik kompanije i dodao da bi zbog te mjere trebali proizvesti nekoliko tisuća automobila manje no što su planirali.


“Moramo planirati iz tjedna u tjedan. Ranije su čak i planirane dodatne smjene morale biti otkazane”, objasnio je glasnogovornik Audija.


Kada komponente budu isporučene, nastojat će nadoknaditi izgubljenu proizvodnju.


Audi ima popunjene knjige narudžbi, ali u prvoj polovini godine zbog nestašice komponenti nije uspio proizvesti oko 50 tisuća automobila .


Financijski direktor Juergen Rittersberger u srpnju je upozorio da bi zbog nestašice poluvodiča mogli obustavljati proizvodnju i skratiti radno vrijeme u kolovozu i rujnu.


Gdje to bude moguće, čipovi će se ugrađivati u vozila koja donose najviše dobiti i ispuštaju najmanje ugljikovih spojeva, poručili su iz Audija.


Smanjeni kapaciteti i u VW-u


Volkswagen je najavio da će zbog nestašice poluvodičkih komponenti proizvodnja u glavnoj tvornici u Wolfsburgu nakon ljetne stanke biti pokrenuta u ograničenom opsegu.


Glasnogovornik VW-a priopćio je u četvrtak da će sve proizvodne linije u idućem tjednu raditi samo u jednoj smjeni, ali nije mogao navesti na koliko će radnika ta odluka utjecati.


Kompanija je zbog pandemije koronavirusa već nekoliko puta morala prilagođavati proizvodni program.


Financijski direktor BMW-a Nicolas Peter ističe pak da su ove godine mogli prodati 70 do 90 tisuća automobila više da nije ponestalo čipova.


“No, trenutno su sve tvornice u svijetu dobro opskrbljene”, naglasio je u četvrtak glasnogovornik BMW -a. ULeipzigu proizvodnja teče normalno, u Muenchenu i Dingolfingu bit će u ponedjeljak pokrenuta prema planu, nakon ljetne stanke, u Oxfordu također.