Foto: iStock
Appleova ideja nije ugurati se u već razmahanu priču razvijanja vozila koje bi služilo za potrebe javnog prijevoza, već komercijalni obiteljski automobil koji neće zahtijevati vozača
povezane vijesti
- Tužba protiv Applea. Radnik tvrdi da je morao instalirati softver kojim mu prate čak i privatne galerije slika
- U prosjeku su “strujići” skuplji za 5583 eura od benzinaca i dizelaša, čak i kad se uračunaju popusti
- Francuska štedi na električnim automobilima, subvencije će biti manje, pa će pasti i prodaja
Jeff Bezos i njegov Amazon, osim vlastitog svemirskog programa, ulažu i u auto budućnost. Ove su godine za 1,2 milijarde dolara kupili tvrtku Zoox koja je od nule uspjela napraviti samovozeći taxi na struju koji s jednim punjenjem može voziti dugih 16 sati u komadu. I dok prototipovi taksija bez vozača već probno voze po ulicama San Francisca i Las Vegasa, Apple radi na tome da se uključi u utrku, no na bitno drugačijim počelima.
Prema informacijama Reutersa, Apple napreduje s tehnologijom samovozećih automobila i cilja da 2024. godine proizvede putničko vozilo koje bi moglo uključivati vlastitu inovativnu baterijsku tehnologiju. Appleova ideja nije ugurati se u priču razvijanja vozila koje bi služilo za potrebe javnog prijevoza, već komercijalni obiteljski automobil koji neće zahtijevati vozača.
Još prije šest godina u Appleu su od nule krenuli dizajnirati automobil, ali su u međuvremenu projekt stavili na čekanje do 2018. kad se njihov veteran Doug Filed vratio u tvrtku nakon što ej radio za teslu. prošle je godine iz tima otpustio 190 ljudi, i začudo, otad je projekt zvan Titan krenuo krupnijim koracima naprijed.
U središtu priče je razvijanje baterije, koja je inače brana da električni automobili brže istisnu one na benzin zbog skupoće izrade. U Appleu žele napraviti ono što drugi još nisu uspjeli – radikalno sniziti trošak izrade baterije i usput povećati doseg vozila s jednim punjenjem.
Bolje upoznati tvrde da u Appleu razvijaju jedinstveni “monocell” dizajn baterije koji će inženjerima omogućiti da napune pojedinačne ćelije u bateriji i oslobode prostor u baterijskom paketu, što god to značilo. Možda ćemo odgovoru biti bliži kad se kaže da tehnologija ne uključuje sad standardni litij-ion kao materijal već litij-željezo fosfat. To nije nova tehnologija, ali se prilično davno prestala razvijati zbog niskog električnog kapaciteta takvih baterija. U zadnjih desetak godina zbog veće trajnosti, više punjenja i sigurnosti (ne grije se kao litij-ionska), ove su baterije ponovno došle u fokus inženjera i čini se da Apple očito ima novih ideja po tom pitanju.
Apple je za Reuters odbio komentirati svoje planove ili buduće proizvode.
Ako se zna da je Elonu Musku trebalo 17 godina da od projekta stvori automobil moji donosi profit, onda je jasno da i čak za tako jaku, tehnološki naprednu tvrtku, izrada automobila budućnosti predstavlja krupan zalogaj. Jedan od sugovornika koji je bio uključen u projekt Titan kaže da ako postoji tvrtka koja može napraviti pristupačni obiteljski automobil bez potrebe vozača onda je to Apple. Ali je oprezno dodao da automobil ipak nije mobitel.
Appleovi dioničari ne izražavaju oduševljenje idejom, barem oni s kojima je Reuters kontaktirao. Mogu zamisliti da Apple razvije tehnologiju učinkovitije baterije, pa i njenu proizvodnju u Appleovom aranžmanu, ali za proizvodnju cijelog vozila potrebna je infrastruktura koja se dugo i mukotrpno gradi. Ako i dođe do toga da će Apple ulaziti u automobilski biznis, opciju koju vide realnom je udruživanje s nekim od većih ili manjih postojećih proizvođača automobila.